مدیریت اخبار  

دکتر کاشت ابرو در تهران - انواع کاشت ابرو - علت ریزش ابرو

0 نظرات
1910
۲۲-آبان-۱۴۰۰

دکتر کاشت ابرو در تهران

نقش ابرو در زیبایی چشم ها و صورت قابل انکار نیست و از زمان های گذشته تا کنون، بانوان اهمیت خاص و ویژه ای به زیبایی و مدل ابروهای خود می‌دادند. هرچند در گذر زمان، مدل های مد و سیلقه در آرایش و شکل ابرو متغیر بوده، اما توجه به ابرو امری همیشگی در آرایش و زیبایی به شمار می‌آید. برای مثال، در گذشته، افراد ابروهایی باریک و کشیده را می‌پسندیدند، اما امروزه ابرو های پرپشت و پهن طرفداران بیش تری دارد.

برخی از افراد که بنا به دلایل مختلفی از جمله کم پشتی ذاتی و یا به دلیل استفاده از وسایل آرایشی بیش از حد یا محصولات بی کیفیت مثل سایه ابرو و ... دچار ریزش ابرو شده اند و یا نمی‌توانند فرم دلخواهی به ابرو های خود بدهند. به همین دلیل، این افراد به دنبال روشی برای رفع این مشکل هستند که تنها روش دائمی و قطعی رفع آن، کاشت ابرو است. در این مقاله توضیحاتی درباره کاشت ابرو، علل ریزش و انواع کاشت و مراقبت های لازمه قبل و پس از کاشت را خدمت شما ارائه می‌دهیم.

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو روشی است که از آن برای رفع نواقص یا ایجاد تراکم بیش تر و دادن فرم دلخواه به ابرو استفاده می‌شود. در این روش همانند روش کاشت مو، فولیکول های مو، از ناحیه پشت یا بغل گوش، یا از ناحیه ما بین دو گوش خارج شده و در ناحیه ای از ابرو که نیاز به کاشت دارد منتقل می‌شود و به این ترتیب کاشت ابرو صورت می‌گیرد. این روش، تنها روش قطعی و بدون عوارض جبران ریزش یا متراکم تر کردن و فرم دهی ابرو است. خوب است بدانید که هیچ یک از روش های خانگی یا روش هایی مثل تاتو یا هاشور، نتایجی طبیعی و دائمی ندارند و برعکس می‌توانند باعث شوند صدمات بیش تری به ابرو ها وارد شود. اکثر کسانی که ابرو های خود را تاتو می‌کنند پس از مدتی به خاطر تغییر رنگ و تکراری شدن فرم ابرو، از عمل خود پشیمان می‌شوند.

علل ریزش ابرو

ریزش ابرو دلایل مختلفی دارد که ما در ادامه به بررسی چند مورد از این دلایل می‌پردازیم. لازم به ذکر است که ریزش ابرو هم در بانوان و هم در آقایان اتفاق می‌افتد و بنابراین عمل کاشت ابرو نیز تنها مختص به خانم ها نیست.

1) بیماری های پوستی: برخی از بیماری های پوستی باعث باریک و ضعیف شدن ساقه موی مژه می‌شوند که به مرور زمان مو از ساقه جدا شده و می‌ریزد. از عواملی که باعث تشدید ریزش می‌شود استرس است. از این بیماری های پوستی می‌توان به بیماری اسکلروز و انواع خال ها اشاره کرد.

2) افزایش سن: با افزایش سن، برخی از فولیکول های مو توانایی سابق خود برای تولید و تغذیه مو را از دست می‌دهند و ساقه مو نازک تر شده و به علت توقف تولید رنگ دانه ها، رنگ خود را نیز از دست می‌دهند. در صورت ریزش مو، فولیکول ضعیف شده توانایی تولید موی جدید را ندارد.

۳) استفاده از دارو های خاص: برخی از دارو های ضد التهاب، کاهش وزن، دارو های تشنج و دارو های روان پزشکی باعث ریزش ابرو می‌شوند.

5) بیماری های خود ایمنی: بیماری خود ایمنی، بیماری است که سیستم دفاعی بدن به اشتباه به سلول های بدن حمله کرده و آن ها را از بین می‌برند. گاها بیماری های خود ایمنی باعث می‌شوند که سلول های دفاعی بدن به سلول هایی که وظیفه رشد یا نگهداری ابرو ها را بر عهده دارند حمله کرده و آن ها را از بین ببرند. از برخی از این بیماری ها می‌توان به بیماری ام اس اشاره کرد.

6) اختلالات هورمونی: تداخل در تولید هورمون های بدن نیز از عوامل ریزش ابرو است که می‌توان به نقص عملکرد تیرویید اشاره کرد. هم کم کاری تیرویید و هم پرکاری تیرویید بر روی رشد ابرو تاثیر گذار هستند.

7) عفونت: عفونت های قارچی، شپش و ... باعث نازک شدن و ریزش ابرو می‌شوند.

8) تغذیه: از مهم ترین عوامل حفظ زیبایی پوست و مو، تغذیه مناسب و تامین مواد مغذی و حیاتی بدن است. کمبود برخی از ویتامین ها و مواد مغذی، باعث ریزش ابرو می‌شود. مانند ویتامین A،B ، C، D، E، آهن، روی و ... . پس داشتن رژیم غذایی مناسب از عوامل پیشگیری از ریزش ابرو است.

انواع کاشت ابرو

کاشت ابرو به روش های مختلفی در حال انجام است که ما در ادامه به برخی از این روش ها می‌پردازیم.

روش FIT:  این روش، یکی از بهترین روش های کاشت ابرو است. زیرا نیازی به تراشیدن مو نیست و کاشت ابرو بدون جراحی محسوب می‌شود. فولیکول های مو در این روش با پانچ های دستی خارج شده و در ناحیه ابرو کاشته می‌شود. در این روش اسکار ایجاد نشده و زخم و جراحتی وجود ندارد.

تا یک هفته پس از این عمل، قرمزی و ورم هایی مشاهده می‌شود که پس از گذشت یک ماه تمام این عوارض از بین خواهد رفت. در این مرحله، فولیکول ها به صورت نامنظم رشد می‌کنند. پس از سه ماه، تمامی موهای کاشته شده ریزش پیدا می‌کنند اما پس از شش ماه، این موها مجدد رشد کرده و ابرو ها به تراکم مطلوب می‌رسند.

روش MFIT:  در این روش، دقت استخراج فولیکول های لازمه بسیار بالاست و نیازی به ایجاد برش در ناحیه مورد نظر برای برداشت فولیکول ها نیست. در این روش از ابزار پیشرفته ای توسط پزشک متخصص استفاده می‌شود که دقت بسیار بالایی دارد تا کم ترین میزان آسیب و بیش ترین میزان بهره وری از فولیکول های خارج شده را بتوان داشت. در این روش اسکار و عفونتی دیده نمی‌شود و فولیکول ها کامل و بدون نقص خارج می‌شوند. تا یک هفته پس از کاشت، شاهد قرمزی و تورم هایی هستیم. پس از یک ماه، مو هایی بسیار نازک و ظریف رشد می‌کند و پس از سه ماه، بهبودی کامل تورم و ریزش ناگهانی تمامی موهای کاشته شده مورد انتظار است. پس از شش ماه، بهبودی کامل ورم ها و رشد طبیعی موهای ابرو و رسیدن به تراکم مطلوب اتفاق میافتد.

پزشک کاشت ابرو

کاشت مو، کاری حساس و دقیق است و اگر شما به کلینیک های نامعتبر یا پزشک هایی که دارای مهارت کافی یا ابزار الات پیشرفته نیستند مراجعه کنید احتمال درگیر شدن شما با عوارض پس از کاشت بسیار بالا می‌رود. از عوارض پس از کاشت می‌توان به خون ریزی بیش از حد در ناحیه کاشت، آسیب به بافت های عصبی، عفونت و باقی ماندن جای زخم اشاره کرد.

پس مراجعه به کلینیک های معتبر و پزشک های متخصص بسیار مهم است. در انتخاب کلینیک، عواملی مثل داشتن مجوز از وزارت بهداشت، داشتن ابزار آلات پیشرفته، مشتری مداری و اعتبار کافی در زمینه عمل های زیبایی اهمیت بالایی دارد. همچنین برای انتخاب پزشک مناسب برای کاشت ابرو شما باید به مدرک و سوابق پزشک و دیدن عکس های کاشت های انجام شده و نظرات مراجعین قبلی توجه کنید. ما به شما برای کاشت ابرو کلینیک سعادت آباد را پیشنهاد می‌کنیم که با سابقه درخشان و کادر پزشکی و درمانی مجرب با بهترین وجدید ترین روش ها و ابزار آلات پیشرفته اماده خدمت رسانی به شما عزیزان است .

مراقبت های قبل از کاشت

1) قطع مصرف ماینوکسیدیل: خیلی از افراد برای درمان ریزش مو از این دارو استفاده می‌کنند که لازم است یک هفته قبل از عمل پیوند ابرو استفاده از این دارو را متوقف کنید.

2) مطلع کردن پزشک از تمامی داروهای مصرفی: پزشک شما باید از تمامی سوابق جراحی و داروهای مصرفی شما اطلاع داشته باشد. در صورت نیاز به قطع کردن یا جایگزینی داروی مصرفی خود به دستور پرشک اقدام کنید.

3)عدم استعمال دخانیات: نیکوتین باعث تنگ شدن عروق خونی و ضعیف شدن گردش خون شده و سرعت روند بهبود را کاهش می‌دهد. به همین خاطر توصیه می‌شود بین ده روز تا دو هفته قبل از انجام عمل کاشت، مصرف دخانیات را قطع کنید.

4)عدم مصرف مشروبات الکلی: مصرف الکل موجب کاهش خون رسانی و کم خونی شده و با تغییراتی که در رگ ها و جریان خون ایجاد می‌کند، سبب کاهش سرعت روند درمان شده و توصیه می‌شود تا ده روز قبل از عمل، مشروبات الکلی و نوشیدنی های حاوی الکل مصرف نشود.

5) قطع مصرف دارو های ضد انعقاد خون و ویتامین :E  به علت رقیق شدن خون پس از مصرف این دارو ها توصیه می‌شود که ده روز قبل از انجام عمل از مصرف این داروها پرهیز شود زیرا احتمال خون ریزی را حین یا بعد از کاشت ابرو بالا می‌برد.

مراقبت های بعد از کاشت

پس از انجام عمل کاشت باید مراقبت هایی را انجام داد که دچار عوارض پس از کاشت ابرو نشویم:

1) وارد نکردن فشار به ابروها: تا حداقل پنج روز پس از کاشت نباید فشار به ابرو وارد شود زیرا باعث ایجاد سستی در بخش کاشت شده می‌شود و ممکن است در نتیجه نهایی تاثیر منفی گذاشته و مانع به دست آمدن نتیجه مطلوب و ایده آل شود. 

2) شست وشوی نامناسب ابروها: تمیز نگه داشتن محل کاشت کمک شایانی به بهبود پس از کاشت می‌کند. برای شست و شوی محل کاشت، پزشک شما مواردی را به شما گوشزد می‌کند و اسپری مخصوصی را برای شما تجویز کرده که هر دو یا سه ساعت باید از آن استفاده کرد.

3) استفاده از رنگ و مواد شیمیایی: تمامی پزشکان متخصص کاشت مو، عدم استفاده از رنگ یا مواد شیمیایی را به مدت سه هفته پس از کاشت توصیه میک‌نند.

4) قطع مصرف دخانیات و مشروبات الکلی: استعمال دخانیات و نوشیدن مشروبات الکلی باعث اختلال در خون رسانی و رقیق شدن خون شده و احتمال بروز عوارض پس از کاشت در محل کاشت را افزایش می‌دهد.

جمع بندی

کاشت ابرو عملی است که پس از ریزش یا برای فرم دهی وحجم دهی به ابروها استفاده می‌شود. علل ریزش ابرو متفاوت است؛ مانند افزایش سن یا بیماری های پوستی. ولی تنها راه قطعی درمان ریزش ابرو، کاشت ابرو به صورت طبیعی است و استفاده از روش های خانگی و تاتو و... توصیه نمی‌شود. کاشت ابرو به روش های مختلفی انجام می‌شود که پس از مشورت و ویزیت توسط پزشک و با هم فکری شما یکی از روش ها انتخاب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. رعایت تمامی نکات مراقبتی قبل و بعد از کاشت به تمامی متقاضیان توصیه می‌شود.

مراجعه به پزشک متخصص و با سابقه و همچنین کلینیک معتبر در زمینه کاشت ابرو، مورد بسیار مهمی است که بایستی رعایت شود. کلینیک سعادت آباد واقع در غرب تهران توصیه ما به شما متقاضیان کاشت مو و ابرو است که با دستگاه های پیشرفته و کادر پزشکی با سابقه، از معتبر ترین کلینیک های تهران برای انجام عمل زیبایی است. برای دریافت نوبت ویزیت رایگان با شماره های ۰۹۱۲۸۰۶۰۹۰۲ و ۰۲۱۲۶۷۶۱۸۳۲ تماس حاصل نمایید.

 

0.0
آخرین ویرایش: شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ۱۷:۴۵
اخبار مشابه:
برداشتن خال

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس