سرد مزاجی زنان قبل و بعد از یائسگی

برخی از زنان با افزایش سن و آغاز دوران یائسگی دچار کاهش میل جنسی و یا سردمزاجی می‌شوند. این مساله در برخی از زنان موقتی و در برخی پایدار است که متاسفانه پایداری این سرد مزاجی می‌تواند مشکلات بسیاری را از نظر روحی، روانی و ... برای زنان به همراه داشته باشد و حتی زندگی زناشویی آنها را دچار مشکل کند. یائسگی متهم ردیف اول سرد مزاجی در زنان است زیرا در این دوران تغییرات هورمونی بسیاری در زنان رخ می‌دهد که این امر در نهایت روی تمایلات جنسی زنان تاثیر خواهد گذاشت.

یائسگی شاید به تنهایی عامل سرد مزاجی نباشد اما عوارض ناشی از آن مانند خشکی واژن، آتروفی واژن، کاهش حالت ارتجاعی واژن و ... موجب کاهش میل جنسی و یا مقاربت دردناک می‌شود که مقاربت دردناک خود نیز عاملی برای عدم تمایل زنان به ادامه برقراری ارتباط جنسی است. اما زنان نباید نگران یائسگی و عوارض ناشی از آن باشند زیرا امروزه به کمک لیزر مونالیزا تاچ می‌توان علت بروز و علائم را برطرف کرد.

گفتنی است، علاوه بر افزایش سن و یائسگی سایر عوامل مانند حالات روحی، رابطه عاشقانه، صمیمیت، نوع تغذیه، مصرف برخی داروها، میزان فعالیت فیزیکی، تجربه تجاوزو، عدم اعتماد به‌نفس ... نیز در سرد مزاجی تاثیرگذار است.

درمان سرد مزاجی در زمان یائسگی

لیزر مونالیزا تاچ در درمان خشکی، التهاب و نازک شدن آتروفی واژن نقش دارد. لیزر مونالیزا تاچ، یک روش درمانی مورد تیید FDA برای درمان آتروفی تناسلی ناشی از یائسگی است.این تکنیک، زنان واجد شرایطی که در اوایل دهه چهل و پنجاه‌سالگی خود، دوران دشوار یائسگی را می‌گذرانند، درمان می‌کند.

لیزر مونالیزا تاچ یک روش غیر جراحی، بدون درد و ساده است که نیازی به بیهوشی ندارد. در این روش نقاط کوچک لیزر بر روی دیواره واژن ارسال می‌شود. با استفاده از لیزر، سوراخ‌های کوچکی در دیواره‌های واژن ایجاد می‌شود، تا بدن فآیند التیام خود را آغاز کند و سلول‌ها را برای تولید بافت جدید اطراف این منطقه، تحریک کند. این فرایند به بدن اجازه می‌دهد کلاژن جدید تولید کند، که این به معنی بازسازی یک بافت سالم خواهد بود. درمان اصلی با لیزر، کمتر از یک دقیقه طول می‌کشد، بااین‌حال، کل فرآیند حدود 20 دقیقه به طول می‌انجامد.

#یائسگی   #سرد مزاجی   #تمایل جنسی   #کلاژن  #آتروفی تناسلی   #. لیزر مونالیزا تاچ   # زندگی زناشویی

بدون نظر

نشانی پست الکترونیکی شما منتشر نخواهد شد.