مدیریت اخبار  

انچه باید در مورد کاشت ابرو بدانید؟

0 نظرات
2358
۱۶-دی-۱۳۹۷

انچه باید در مورد کاشت ابرو بدانید؟

زیبایی تمام افراد در چهره آن‌ها نمایان می‌شود که ابرو عنصر مهم زیبایی هر فردی است در واقع اگر افراد دارای ابروهای پرپشت و خوش‌حالت باشند چهره آن‌ها زیبا دیده می‌شود و بالعکس اگر افراد ابروهایی کم‌پشت و بی‌حالت داشته باشند، چهره آن‌ها زیبا دیده نمی‌شود که همین امر موجب شده تا افرادی که از کم‌پشتی یا بی‌حالتی ابرو رنج می‌برند روش‌های مختلف دارویی (داروهای شیمیایی و گیاهی) را برای درمان این عارضه امتحان کنند که در نهایت نه تنها هیچ نتیجه‌ای حاصل نکرده‌اند بلکه پول و هزینه بسیاری را صرف تهیه این دارو کرده‌اند.

کاشت ابرو یا پیوند مو از اندام‌های مختلف به ابرو یک روش جراحی برای درمان دائمی کم‌پشتی و بی‌حالتی است که نتیجه حاصل آن دائمی است. در واقع تمام زنان و مردانی که از سلامت جسمی و روحی برخوردار هستند و از کم‌پشتی ابرو، بی‌حالتی ابرو، ریزش ابرو به دلایل مادرزادی یا اکتسابی، سوختگی در ناحیه ابرو، اسکار در ناحیه ابرو، ریزش ابرو بر اثر بیماری‌های پوستی و غیر پوستی، عدم رویش ابرو به صورت مادرزادی و ... رنج می‌برند می‌توانند کاندید مناسبی برای جراحی کاشت ابرو باشند.

همان‌گونه که مطرح شد نتایج حاصل از کاشت ابرو دائمی و همیشگی است اما این امر علاوه بر انتخاب پزشک آگاه و باتجربه به مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی که توسط بیمار انجام می‌شود نیز بستگی دارد، در واقع افرادی که به یک پزشک حاذق مراجعه کنند و مراقبت‌ها و توصیه‌های پزشک را قبل و بعد از جراحی به خوبی رعایت کنند تا پایان عمر از ابروهایی پرپشت، خوش‌حالت و طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

کاشت ابرو

گاه افراد پس از جراحی به نتیجه‌ای دست پیدا می‌کنند که اطرافیان تحت هیچ شرایطی متوجه انجام جراحی آن‌ها نمی‌شوند.

 

نکاتی که قبل از جراحی باید رعایت شود:

قبل از جراحی بیمار باید اطلاعات خود را در مورد پیوند ابرو و روش‌های آن تکمیل نماید و حتماً در مورد جراح و مرکزی که قرار است جراحی پیوند ابرو را انجام دهد تحقیق کند تا در پایان کار، احساس رضایت از انجام پیوند ابروی خود داشته باشد؛ زیرا هر گونه خطای پزشکی موجب می‌شود تا سلامت بیمار به خطر بیافتد.

  • اگر بیمار دچار بیماری پوستی و یا بیماری خاصی باشد باید قبل از جراحی پیوند حتماً تحت درمان قرار بگیرد و سپس اقدام به جراحی پیوند ابرو کند.
  • روز قبل از جراحی بیمار حتماً باید آزمایش خون انجام دهد تا پزشک جراح، اطلاعات خود را در مورد شرایط بدنی و مشکل ریزش ابروی بیمار تکمیل کند و با اطلاعات کامل این جراحی را انجام دهد.
  • قبل از شروع جراحی بیمار باید در جلسه مشاوره با پزشک شرکت کند تا پزشک ابروها و موهای محل اهدا کننده را معاینه کند و از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل نماید.
  • معمولاً پزشکان به بیماران توصیه می‌کنند تا 10 روز قبل از جراحی از مصرف آسپرین، ویتامین E، جینکو بیلوبا، یا هرگونه مولتی‌ویتامینی حاوی ویتامین E خودداری کنند. اگر بیمار مجبور به استفاده از داروی خاصی باشد می‌تواند با مشورت پزشک از داروی جایگزین استفاده کند.
  • یک ماه قبل از انجام پیوند ابرو بهتر است بیمار از قرار گرفتن در مقابل نور مستقیم خورشید خودداری کند.
  • به دلیل استفاده از داروهای بیهوشی بهتر است بیمار با یک نفر به عنوان همراه در روز جراحی در مرکز حاضر شود تا وی را تا منزل همراهی کند.
  • به دلیل آنکه موهای پشت گوش نزدیک‌ترین نوع مو از نظر ضخامت به موهای ابرو است و در جراحی پیوند ابرو از آن استفاده می‌شود بهتر است قبل از مراجعه برای جراحی موهای آن قسمت را تا ارتفاع ۲ سانتیمتر کوتاه شود.
  • برای بهبود هرچه سریع‌تر محل برداشت مو و قسمت پیوندی بهتر است یک ماه قبل از شروع جراحی از استعمال دخانیات خودداری شود؛ زیرا استعمال دخانیات موجب پایین آمدن اکسیژن خون می‌شود و همین امر باعث کند شدن روند بهبودی زخم‌ها می‌شود.
  • معمولاً پزشکان در یک الی 10 روز قبل از شروع جراحی برای بیمار مصرف روزانه یک عدد قرص ویتامین C با دوز مشخص برای سرعت بخشیدن به بهبود زخم‌ها و برای کاهش میزان خونریزی یک الی 10 روز بعد از جراحی مصرف روزانه یک عدد قرص ویتامین K توصیه می‌کند که باید طبق دستور پزشک مصرف شود.
  • بهتر است 8 ساعت قبل از جراحی معده خالی داشته باشد تا در حین جراحی با برگشت مواد غذای به گلو باعث خفگی در بیمار نشود
  • نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز قبل از جراحی توصیه می‌شود
  • بیمار باید لباس راحت و دکمه‌دار به تن داشته باشد تا بعد از جراحی فشاری به قسمت جراحی شده وارد نشود
  • نیازی به تمیز و مرتب کردن ابروها در روز جراحی نیست.
  • همراه داشتن سایبان در روز جراحی الزامی است تا بعد از جراحی از تابش نور مستقیم آفتاب به قسمت پیوند شده خودداری شود.
  • بیمار روز قبل از جراحی بهتر است در منزل استراحت کند تا در روز جراحی احساس خستگی نکند
  • بهتر است روز جراحی صورت بیمار بدون هیچ گونه آرایشی باشد
  • اگر بیمار از داروهای تقویت کننده ابرو استفاده می‌کند باید آن را کاملاً قطع کند و پس از جراحی به هیچ عنوان بدون دستور پزشک استفاده نکند.

 

کاشت ابرو۲

نگران ریزش ابرو پس از جراحی نباشید

معمولاً دو هفته پس از انجام کاشت مو، ابرو شروع به ریزش خواهند که این نگران کننده نیست زیرا کاملاً طبیعی می‌باشد و این ریزش فقط در ساقه مو صورت می‌گیرد و ریشه مو باقی می‌ماند و زنده خواهد بود و بعد از ریزش، ساقه دوباره رشد می‌کند. معمولاً حدود ۶ ماه بعد از کاشت، ابرو به رشد نهایی خود می‌رسد اما افراد 9 ماه پس از جراحی شاهد نتایج خواهند بود.

کاشت ابرو بدون محدودیت سنی

کاشت ابرو جزو جراحی‌هایی است که بدون محدودیت سنی برای افراد انجام می‌شود اما به طور کلی به افراد توصیه می‌شود پس از 25 سالگی و تثبیت ریزش مو و عدم نتیجه گرفتن از داروهای توصیه شده توسط پزشک نسبت به جراحی اقدام کنند.

دوران نقاهت پس از جراحی

پس از تمام اعمال جراحی طی کردن دوران نقاهت به یکی از دغدغه‌های اصلی بیماران تبدیل می‌شود به‌گونه‌ای که گاه افراد به دلیل عدم توانایی انجام مراقبت‌های لازم پس از جراحی و گذراندن دوران نقاهت از انجام جراحی منصرف می‌شوند؛ اما باید گفت، دوران نقاهت و طی کردن آن در نتیجه جراحی نقش بسیار مهمی دارد به گونه ای که پزشکان به بیماران توصیه می‌کنند در صورت عدم تمایل به رعایت نکات و مراقبت‌های دوران نقاهت نسبت به جراحی اقدام نکنند؛ زیرا هر چند جراحی با دقت و ظرافت انجام شود اما این دوران طلایی به خوبی سپری نشود نتیجه جراحی مناسب و طبیعی نخواهد بود.

  • بیمار باید بعد از جراحی حتماً از کیسه یخ به منظور کمتر شدن دردهای احتمالی پس از کاشت ابرو استفاده کند. ممکن است به دلیل درد حاصله از جراحی نگهداری کیسه یخ کار کمی سخت باشد.

 

  • بعد از جراحی بیمار باید در انجام فعالیت‌های روزانه خود دقت داشته باشد و نباید سر خود را برای زمان طولانی و بیش از چند دقیقه پایین نگه دارد؛ زیرا این امر باعث ایجاد فشار به قسمت پیوند یافته می‌شود و همین امر باعث ایجاد خون‌مردگی و تورم در صورت بیمار می‌شود.

 

  • پس از آنکه بیمار مرخص شد باید در یک ماه اول حتماً از چند بالشت برای استراحت استفاده کند و بهتر است در زاویه 45 درجه بخوابد.

 

  • افرادی که عمل پیوند ابرو را انجام می‌دهند باید در 24 ساعت اولیه بعد از جراحی به هیچ عنوان در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد.

 

  • پزشکان به بیماران توصیه می‌کنند بعد از انجام پیوند ابرو تا بهبودی کامل از مواد آرایشی استفاده نکنند.

 

  • تا زمانی که پزشک جراح اجازه نداده بیمار اجازه رنگ کردن ابروهای خود را ندارد. معمولاً در 6 ماه الی یک سال بعد از جراحی بیمار اجازه رنگ کردن نخواهد داشت. باید موهای پیوندی کاملاً ریخته و بعد دوباره رشد کنند و پزشک از سلامت آن‌ها مطمئن شود و پس از آن اجازه رنگ کردن ابرو را خواهد دهد.

 

  • برای جلوگیری از درد حاصله از برداشت و کاشت مو، پزشک جراح مُسکن و برای جلوگیری از عفونت انتی بیوتیک تجویز می‌کند که بیمار باید در زمان مشخص شده طبق دستور پزشک مصرف کند و اگر دچار فراموشی شد باید به محض متوجه شدن دارو را مصرف کند تا دچار درد و عفونت نشود.

 

  • بیمار نباید خودسرانه از دارو برای بهبودی شرایط موجود استفاده کند

 

  • اگر بیمار قبل از جراحی بنا به شرایط جسمی خود دارو استفاده می‌کرد و به دلیل انجام جراحی استفاده از آن را متوقف کرده باید حتماً زیر نظر پزشک استفاده آن را آغاز کند.

 

  • انجام هرنوع فعالیت‌های سنگین در هفته اول ممنوع است

 

  • تا 24 ساعت بعد از انجام پیوند ابرو رانندگی کردن برای بیمار به دلیل استفاده از داروهای بی‌هوشی و بی‌حسی ممنوع است.

 

  • اگر پزشک جراح در قسمت اهدا کننده مو از بخیه غیر جذبی استفاده کرده باشد بیمار می‌تواند بعد از گذشت 7 الی 10 روز برای کشیدن بخیه‌ها به پزشک مراجعه کند.

 

  • معمولاً بیمار بعد از 24 ساعت می‌تواند استحمام کند ولی بهتر است زمان دقیق آن را از پزشک جراح سؤال کند.

 

  • بیمار باید حتماً روش شستشوی ابرو را از جراح خود سؤال فرماید.

 

  • خارش و سوزش بعد از پیوند امری طبیعی است و جای هیچ‌گونه نگرانی و استفاده از داروی خاصی نیست. فقط بیمار باید به خاطر داشته باشد از مالش و دست‌کاری محل خارش و سوزش باید خودداری کند.

 

  • اگر بیمار بعد از مراجعه به منزل دچار سردرد شدید و حالت تهوع شد حتماً باید پزشک جراح خود را در جریان قرار بگذارد.

 

  • نوشیدن آب و آبمیوه طبیعی بعد از جراحی به بیمار توصیه و تأکید می‌شود.

 

 

بانک مو برای کاشت ابرو

در کاشت ابرو مهم‌ترین مسئله‌ای که برای پیوند وجود دارد، برداشت مو است. بر اینکه نتیجه جراحی طبیعی باشد نمی‌توان به راحتی از هر قسمتی برداشت مو انجام داد بلکه باید از اندام‌هایی مو برداشت شود که از نظر ضخامت، فرم، حالت و رنگ مشابه موی ابرو باشد. معمولاً برای خانم‌ها موهای پشت گردن و پشت گوش و برای آقایان موی پشت سر بهترین محل برای برداشت موی است.

 

کاشت ابرو۳

عوارض ناشی از کاشت مو در ابرو

کاشت ابرو نیز همانند سایر جراحی‌ها دارای مزایا و عوارضی است که از جمله مزایای آن می‌توان به افزایش زیبایی، افزایش اعتماد به نفس، داشتن ابروهایی متناسب با حالت چشم‌ها، افزایش شادابی و نشاط چهره اشاره کرد؛ اما عوارض ناشی از جراحی پیوند ابرو به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شود. دسته اول عوارضی است که به دنبال بی‌دقتی و یا خطای پزشک رخ می‌دهد که گاه جبران‌پذیر و گاه آثار آن تا پایان عمر باقی می‌ماند اما دسته دوم شامل عوارض جراحی است که کاملاً طبیعی بوده و با گذر زمان بهبود می‌یابد که از جمله این عوارض می‌توان به ریزش ابرو، تورم، کبودی، عفونت و غیره اشاره نمود؛ و دسته آخر عوارضی است که به دنبال بی‌دقتی و عدم رعایت توصیه‌های پزشک پس از جراحی بروز می‌یابد که آثار این دسته از عوارض نیز می‌تواند تا پایان عمر افراد را درگیر کند

 

کاشت ابرو۴

میزان برداشت فولیکول مو از ناحیه دهنده

میزان برداشت فولیکول در افراد مختلف بر اساس علت ریزش ابرو، نیاز بیمار، تشخیص پزشک و ... متفاوت است که پزشک پس از بررسی وضعیت بیمار و طراحی ابرو مورد نظر بیمار تعداد فولیکول‌ها را تعیین می‌کند اما به طور متوسط بیماران بین 50 تا 2 هزار فولیکول مو برای پیوند نیاز دارند. البته پزشکان برای کاشت، ابرو را به سه دسته تاج، بدنه و دنباله تقسیم می‌کند و در هر منطقه بر حسب نیاز بیمار و در زاویه رویش مو کاشت را انجام می‌دهند بنابراین بیمارانی که به تعداد فولیکول‌های بسیاری نیاز دارند نباید نگران غیرطبیعی بودن جراحی شوند؛ زیرا پزشک با دسته بندی صحیح ابرو و پیوند ابرو در زاویه طبیعی رویش مو مانع غیرطبیعی شدن نتیجه جراحی می‌شوند. علاوه بر این بیماران نباید نگران درد ناشی از جراحی باشند زیرا پزشکان بر اساس وسعت جراحی و میزان فولیکول‌هایی که باید پیوند شود از بی‌حسی یا بیهوشی برای آغاز جراحی استفاده می‌کنند که در هر یک از روش‌های فوق بیمار هیچ گونه دردی حین جراحی احساس نخواهد کرد.

بیماران به خاطر داشته باشند کاشت ابرو به دلیل اینکه با دقت و ظرافت بسیار حساس انجام می شود بین 5 الی 6 ساعت به طول می‌انجامد که این امر به وسعت جراحی بستگی دارد، بنابراین خانواده بیماران نگران طولانی بودن زمان جراحی نباشند.

علاوه بر این باید دانست که کاشت ابرو هر چند که بسیار وسیع باشد در یک جلسه برای بیمار انجام می‌شود و بیماران پس از جراحی نیاز به مراجعه به مرکز درمانی برای انجام جلسات بعدی ندارد.

کاشت ابرو۵

اهدای مو از فردی به فرد دیگر امکان‌پذیر نیست

برخی افراد به خصوص افرادی که دارای موهای پرپشتی هستند تمایل به اهدای مو به افراد دیگر هستند اما این در حالی است که باید گفت به هیچ وجه نمی‌توان از موهای شخص دیگری برای کاشت ابرو استفاده کرد؛ زیرا موهای پیوندی علاوه بر تشابه ظاهری باید سازگاری بافتی نیز داشته باشد بنابراین اهدای مو از فردی به فرد دیگر برای پیوند ابرو امکان‌پذیر نیست.

هزینه و قیمت کاشت ابرو

هزینه کاشت ابرو بر اساس تعدادی از عوامل تعیین می‌شود از جمله اساس ناحیه‌ای که قرار است تحت عمل قرار بگیرد، ضخامت و تراکم ابرو و تعداد پیوندهای موی مورد نیاز برای ایجاد ظاهر طبیعی و مطلوب پرداخت نماید. قیمت کاشت ابرو طبیعی در طول جلسات مشاوره درمانی بر اساس شرایط و ویژگی‌های مطلوب و خاص مورد نظر شما تعیین خواهد شد.

کاشت ابرو۶

کاشت ابرو روی تاتو

برخی افراد بر این باور هستند که روی ابروهایی که تاتو شده است امکان کاشت موهای طبیعی وجود ندارد، اما این در حالی است که در حال حاضر این امکان فراهم است اما افراد باید قبل از جراحی به کمک لیزر نسبت به پاک و محو کردن تاتو اقدام کنند؛ زیرا در غیر این صورت نتیجه جراحی نه تنها طبیعی نخواهد بود بلکه به دلیل باقی ماندن آثار ناشی از تاتو چهره فرد خشن و نامناسب دیده می‌شود.

کاشت ابرو۷ 

فریب نخورید!

امروزه برخی از مراکز نامعتبر و برخی پزشکان غیرمتخصص صرفاً با انتشار تصاویر سلبریتی‌ها اقدام به تبلیغاتی غیرعلمی و غیراصولی برای انجام کاشت ابرو می‌کنند که حتی در برخی موارد این مراکز مبالغ اندکی دریافت می‌کنند که متأسفانه برخی افراد فریب این تبلیغات و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی می‌خورند و تن به جراحی می‌دهند اما این در حالی است که برای انتخاب یک پزشک و مرکز مناسب تنها مشاهده آلبوم پزشکان کفایت نمی‌کند بلکه باید در خصوص تجربه و تخصص پزشک نیز اطلاعاتی کسب کرد.

 

واقع‌بین باشید

بیمارانی که اقدام به جراحی می‌کنند باید نسبت به نتیجه جراحی واقع‌بین باشند. برخی افراد با در دست داشتن تصاویر هنرپیشه‌ها به مراکز جراحی مراجعه می‌کنند و اصرار بر این دارند که ابروهایشان همانند فرد مورد نظر شود اما باید گفت حالت ابروی هر فرد بر اساس اسکلت‌بندی جمجمه، حالت چشم، فاصله استخوان ابرو تا خط رویش مو و چشم و ... بستگی دارد بنابراین دو فرد با استخوان‌بندی متفاوت نمی‌توانند یک ابروی مشابه داشتند. از طرفی موهای هر فرد ویژگی منحصر به خود را دارد برای مثال ممکن است موهای ابروی یک هنرپیشه نازک و لطیف باشد اما موهای فرد دیگر ضخیم باشد بنابراین نمی‌توان از موهایی که ویژگی متفاوتی دارند یک نتیجه را انتظار داشت.

هم‌چنین افراد باید آگاه باشند که تصاویری که از هنرپیشه‌ها و به‌طور کلی سلبریتی ها منتشر می‌شود روتوش شده است و آنچه آن‌ها مشاهده می‌کنند تمام واقعیت نیست.

موهای پیوندی، طبیعی هستند

موهایی که پس از پیوند رشد می‌کنند کاملاً طبیعی هستند و افراد با توصیه پزشک و پس از زمام مشخص می‌توانند نسبت به رنگ کردن و قیچی کردن آن اقدام کنند زیرا این موها همانند موهای طبیعی رشد طولی خواهند داشت؛ اما باید توجه داشت موهای پیوندی را نباید با موچین حذف کرد؛ زیرا اگر ریشه مو برداشته شود دیگری موی رشد نخواهد کرد و فرد نیاز به جراحی ترمیمی خواهد داشت. 

 کاشت ابرو۸

کاشت ابرو پس از زایمان و اتمام شیردهی

در خانم‌های باردار و خانم‌هایی که نوزاد شیرخوار دارند بهتر است کاشت ابرو پس از زایمان و اتمام شیردهی انجام شود؛ زیرا استفاده از مواد بی‌حسی موضعی یا بی‌هوشی که در ناحیه ابرو استفاده می‌شود، ممکن است برای جنین و نوزاد خطرناک باشد.

 

اصلاح جزئی حالت ابرو

برخی افراد به‌خصوص زنان تمایل دارند صرفاً برای اصلاح جزئی حالت ابرو نسبت به جراحی پیوند مو در ابرو اقدام کنند که در گام اول به این افراد توصیه می‌شود به کمک مداد و سایه ابرو این نیاز خود را پاسخ دهند و در صورت عدم تمایل و انجام بررسی‌های لازم نسبت به جراحی اقدام کنند. معمولاً این افراد نیاز به پیوند 50 تا 150 فولیکول مو دارند و جراحی در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود.

کاشت ابرو۹

تعیین شکل و حالت ابرو قبل از جراحی

افرادی که قصد انجام چنین جراحی دارند تمایل دارند که قبل از جراحی و متحمل شدن عوارض و هزینه‌ها نسبت به شکل نهایی ابرو آگاهی داشته باشند که این مسئله حق طبیعی آن‌ها است. جراحان در جلسه مشاوره علاوه بر انجام بررسی‌های لازم با مدادهای مخصوص برای فرد ابرو طراحی می‌کند تا فرد با آگاهی نسبت به نتیجه، برای جراحی آماده شود. افراد باید در جلسه مشاوره با پزشک خود صادق باشند زیرا پس از آغاز جراحی امکان تغییر نتیجه امکان‌پذیر نیست.

 

جراحی ترمیمی

پس از جراحی کاشت ابرو تعداد محدودی از افراد نیاز به جراحی ترمیمی دارند. عمده این افراد، کسانی هستند که مراقبت‌ها و داروهای توصیه شده توسط پزشک را به خوبی رعایت و مصرف نکرده‌اند و یا پس از بهبودی با ابزار و لوازم آرایشی دچار آسیب به ریشه مو شده‌اند. افرادی که جراحی ترمیمی انجام می‌دهند علاوه بر پرداخت هزینه اضافی در معرض عوارضی قرار می‌گیرند بنابراین به این دسته از افراد تأکید می‌شود جراحی ترمیمی را نزد پزشک خود انجام دهند.

تفاوت کاشت در آقایان و بانوان 

کاشت موی ابرو در خانم ها و آقایان به لحاظ تکنیک تفاوتی ندارد اما به دلیل اینکه موهای مردان ضخیم تر از زنان است پزشکان باید به گونه ای جراحی را انجام دهند که نتیجه حاصل موجب خشگمین دیده شدن مردان نشود و علاوه بر آن چهره مردانه مردان دچار آسیب نشود.

 

امکان انجام سایر جراحی همزمان با کاشت ابرو

برخی افراد تمایل دارند علاوه بر اصلاح حالت ابرو به کمک لیفت، تزریق ژل یا تزریق چربی عمل لیفت جراحی را نیز انجام دهند. اما این امکام وجود ندارد زیرا پس از کاشت مو در ناحیه ابرو تورم ایجاد می شود که همین امر موجب بروز خطا در جراحی لیفت می شود و از طرفی امکان دستکاری ناحیه ابرو به مدت یکسال امکانپذیر نیست زیرا ریشه ابرو دچار آسیب می شود. افرادی که تمایل به انجام لیفت دارند باید تا بهبودی کامل جراحی کاشت تأمل کنند و سپس با مشور پزشک نسبت به لیفت اقدام کنند.

 

نحوه مناسب شستشوی ابرو پس از کاشت

پس از کاشت ابرو مراقبت هایی که از سوی بیمار انجام می‌شود تاثیر بسزایی در نتیجه جراحی دارد، اگر فرد این دوران طلایی را به خوبی و با دقت سپری کند نتیجه حاصل از کاشت کاملا طبیعی و مورد پسند بیمار خواهد بود. علاوه بر تغذیه و استراحت، نحوه شستشوی ابروها بسیار حائز اهمیت است در واقع پس از کاشت علاوه بر اینکه به بیماران توصیه می شود از مصرف غذاهای چرب و شور به شدت خودداری کنند و به استراحت بپردازند تأکید می شود هنگام شستشو نیز طبق دستور پزشک اقدام کنند.

علاوه بر این افراد هنگام شستشو بیماران باید مراقب دلمه‌های ایجاد شده باشند تا هیچ گونه فشاری به دلمه‌ها ایجاد نشود. هم چنین بیماران پس از شستشو بریا خشک کردن صورت باید از یک پارچه نخی و لطیف استفاده کنند و به هیچ عنوان از حوله‌های زبر و ضخیم نباید استفاده کنند.

انتخاب شوینده نیز بسیار مهم است، افراد نباید پس از جراحی از شوینده‌های شیمیایی استفاده کنند و صورت صرفا باید با آب شسته شود. پس از بهبودی دلمه‌ها و محل زخم افراد می توانند از شوینده های ملایم مانند شامپوهای بچه یا شوینده های مخصوص صورت استفاده کنند.

یکی از اقدامات مهم پس از کاشت ابرو، شستشوی مناسب است. به بیماران توصیه می‌شود یک روش پس از کاشت به دلیل ضعیف بودن فولیکول‌های موهای کاشته شده به شدن از استحمام خودداری شود و هنگام شستشوی صورت صورت را به آرامی لمس کنند؛ زیرا هر گونه آسیب و فشار در محل جراحی موجب آسیب ابرو و ریزش موهای کاشت شده می‌شود. ضربه زدن بهگرافت های مو موجب جا به جایی دلمه های پیوندی شده و برای نتیجه کاشت ابرو بسیار خطرناک است و موجب کاشت ابروی ناموفق خواهد شد.

– پس از کاشت، موهای ابرو نباید به هیچ وجه خیس شود و در این مدت فرد می تواند صورت خود را با آب و دستمال و بدون خیس کردن ابروها تمیز نماید.

– پس از گذشت ۵ روز بیمار می تواند ابروهای خود را با آب و صابون بشوید، اما در هنگام آبکشی نباید روی موها فشاری وارد نماید و آنها را ماساژ دهد.

– پس از گذشت یک هفته از کاشت ابرو بیمار می تواند صورت خود را به صورت عادی شستشو نماید و به آرامی به ابروهای خود دست بزند.

-هنگام شستشو بیماران باید توجه داشته باشند تا ناخن و یا هر گونه شی نوک تیز به ابروهای آنها برخورد نداشته باشد، زیرا برخورد اجسام نوک تیز موجب ایجاد زخم، جا به جایی دلمه ها، عدم بهبود زخم های پیوند و یا کنده شده فولیکول های کاشت شده می شود.

– پس از کاشت ابرو پوسته پوسته شدن پوست اطراف و خود ابروها عادی می باشد که فرد نباید اقدام به خاراندن ابرو نماید بلکه باید از پمادهای ضد التهاب جهت کاهش خارش در ابرو و اطراف آن استفاده کند.

-هنگام شستشو و استحمام نباید از آب گرم استفاده شود.

-از قرار گرفتن در معرض مستقیم دوش آب باید اجتناب شود.

-از کیسه کشیدن صورت باید خودداری شود.

- همواره برای دست کشیدن بر روی ابرو باید آن را به یک سمت هدایت کنید.

 

 

 

0.0
آخرین ویرایش: دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ۱۷:۳۳
اخبار مشابه:
انچه باید در مورد کاشت ابرو بدانید؟

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس