مدیریت اخبار  

سازمان بهداشت جهانی: ابتلای به دیابت در کمتر از چهل سال چهار برابر شده است

0 نظرات
2938
۲۲-فروردین-۱۳۹۵

شمار مبتلایان به مرض قند (دیابت) در جهان طی کمتر از چهار دهه چهار برابر شده است.

سازمان بهداشت جهانی در گزارشی که روز ۱۸ فروردین (۶ آوریل) منتشر کرده، شمار مبتلایان به دیابت را ۴۲۲ میلیون نفر در جهان تخمین زده و گفته است که این بیماری به مشکلی اساسی برای کشورهای فقیرتر جهان تبدیل می‌شود.

گزارش سازمان بهداشت جهانی بر اساس طرح تحقیقی گسترده‌ای شامل گردآوری آمار از نقاط مختلف جهان تدوین شده و نتیجه گرفته است که افزایش طول عمر همراه با چاقی از عوامل اصلی ابتلای به مرض قند بوده است.

دیابت نوع ۲ یک عارضه بلند مدت و ناشی از مقاومت انسولینی است. مبتلایان به این عارضه، که تا پایان عمر با آنان است، می‌توانند با استفاده از دارو و رژیم غذایی با بیماری خود کنار بیایند اما این عارضه می‌تواند عامل مشکلاتی مانند کوری، از کار افتادگی کلیه، حمله قلبی، سکته مغزی و قطع اندام‌های بدن باشد.

مجید عزتی، استاد امپریال کالج دانشگاه لندن که سرپرستی تحقیقات سازمان بهداشت جهانی در این زمینه را برعهده داشته، گفته است که چاقی از عوامل اصلی ابتلای به دیابت نوع ۲ است و تلاش برای مقابله با چاقی تا کنون چندان موفقیت آمیز نبوده است.

گزارش سازمان بهداشت جهانی در آستانه ۷ آوریل، روز جهانی بهداشت، منتشر شده و حاصل بررسی آمار مربوط به چهار میلیون و چهارصد هزار نفر در دویست کشور جهان است. یافته‌های این تحقیقات نشان می‌دهد که بین سال‌های ۱۹۸۰ و ۲۰۱۴، رشد ابتلای به دیابت در میان مردان بیش از زنان بوده و شمار مبتلایان در کشورهایی در رده درآمد سرانه پایین و متوسط مانند چین، هند، مصر، اندونزی، پاکستان و مکزیک بسیار چشمگیر بوده است.

مارگارت چان، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی، گفته است که این تحقیقات لزوم بازنگری شیوه زندگی بشر امروزی از جمله استفاده از غذای سالم تر، تحرک بیشتر و جلوگری از افزایش وزن را گوشزد می‌کند.

این گزارش نشان می‌دهد که میزان ابتلای به دیابت در کشورهای شمال غرب اروپا، شامل سوئیس، اتریش، بلژیک، دانمارک و هلند، کمتر از سایر کشورهای جهان است در حالیکه بیشترین افزایش در میان ساکنان جزایر اقیانوس آرام، و در رده بعدی، کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، مانند مصر، اردن و عربستان سعودی مشاهده شده است.

همچنین، آمار به دست آمده نشان می دهد که در سال ۲۰۱۴، نیمی از افراد بالغ مبتلا به دیابت در جهان از اهالی پنج کشور چین، هند، آمریکا، برزیل و اندونزی بودند. در چین و هند، شمار مردان مبتلا به دیابت بین سال های ۱۹۸۰ و ۲۰۱۴ بیش از دوبرابر شده است.

 

0.0
آخرین ویرایش: یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ ۰۲:۰۸
اخبار مشابه:
استارت آپ شکلات تلخ کوکاکولا

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس