مدیریت اخبار  

تزریق به دست - مزایای تزریق به دست - جوانسازی دست

0 نظرات
2021
۱۳-آذر-۱۴۰۰

تزریق به دست 

دست‌ها یکی از آشکارترین قسمت‌های بدن هستند که  در اثر از بین رفتن انعطاف‌ پذیری پوست و تحلیل بافت زیر پوستی، ظاهری سالخورده در آن ها ایجاد می‌شود. در نتیجه رگ ‌ها و ساختار استخوانی دست، نمود بیش تری پیدا می‌کنند که ممکن است برای برخی افراد ناخوشایند باشد. 

از طرفی، چون اهمیت پوست پشت دست زیاد است، امروزه تقاضا برای جوان‌ سازی دست‌ ها رو به افزایش است و افراد زیادی به دنبال روش‌ّ های مختلف برای حل این مسئله هستند. تغییرات پوستی در اثر افزایش سن در گذر سال ‌ّها، تغییرات زیر در پوست پشت دست‌ ها مشاهده می‌شود: 

 

  • لکه ‌هایی که اغلب قهوه ‌ای هستند روی پوست ایجاد می‌شود و ممکن است روشن یا تیره‌ باشند. گاهی این لکه ‌ها برجسته می‌شوند و ظاهری ناخوشایند روی پوست ایجاد می‌کنند. 
  • به خاطر نازک شدن پوست، رگ‌ های زیر آن معلوم می‌شوند. 
  • چربی زیر پوست از بین می‌رود و فرو رفتگی‌ هایی بین استخوان‌ های پشت دست ظاهر می‌شوند. 
  • میزان اسید هیالورونیک کاهش پیدا می‌کند؛ در نتیجه حجم پوست کاهش یافته و ایجاد چین ‌و ‌چروک روی پوست بسیار محتمل خواهد بود. 

 

روش‌های جوان‌سازی دست 

 

کرم‌ های مخصوص جوان ‌سازی دست به تنهایی نمی‌توانند تغییر زیادی ایجاد کنند؛ در نتیجه استفاده از روش‌ های تهجمی یا غیر تهاجمی دیگر، برای از بین بردن چین و چروک های روی دست ها روز به روز در حال افزایش است. بهترین روش جوان سازی دست‌ ها، روشی درمانی است که عوارض و علائم افزایش سن را از بین ببرد. بسته به این که چه مشکلی در دستان شما ایجاد شده است و کدام عارضه بیش تر خود را نشان می‌دهد، باید یک روش مناسب را انتخاب کرد. در این میان جنس پوست، رنگ پوست، میزان چین و چروک و زبری، میزان مشخص بودن رگ‌ّ ها و تاندون ‌ها، شرایط بدنی و نتایج بررسی پزشک زیبایی، تعیین می‌کند که کدام یک از روش‌ ها برای شما مناسب است. 

 

به صورت عمومی، روش‌ های جوان سازی دست ، کمک می‌کند که حجم از دست رفته پوست جایگزین شود و حالت شل و افتاده آن برطرف شود. همچنین می‌تواند چین و چروک ریز و لکه‌ های پوستی را حذف کند و رنگ پوست را به حالت طبیعی برگرداند. 

 

برای از بین بردن لکه ‌های دست، لایه ‌برداری و جوان سازی انجام می‌شود که اساس آن، حذف سلول‌ های مرده و سپس تحریک پوست به بازسازی است. در نتیجه بافتی که زیر لایه اصلی پوست است و یکدست ‌تر و با رنگ بهتری است، جایگزین بافت سطحی لکه‌ دار می‌شود. این روش ‌ها با افزایش کلاژن ‌سازی در پوست، باعث طراوت و جوانی پوست می‌شود. در پوست‌ های جوان و سالم، کلاژن و الاستین باعث استحکام و انعطاف ‌پذیری پوست می‌شود. 

 

مزایای جوانسازی پوست دست 

 

  • بازگشت حجم ازدست‌ رفته دست‌ ها و لاغری بیش از حد آن ها 
  • کاهش میزان وضوح رگ‌ های برجسته و تاندون ‌ها 
  • تغییر ظاهر بافت و رنگ پوست دست 
  • از بین بردن لکه ‌های مختلف از جمله کک‌ و ‌مک و لکه ‌ّای پیری 
  • داشتن پوست نرم‌ تر 

 

روش های جوان سازی پوست دست

 

روش های متعددی برای جوان سازی پوست دست وجود دارند که این که کدام یک از آن ها برای شما مناسب است، به تشخیص پزشک متخصص بستگی دارد. شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک های معتبر، با پزشکان مشورت کرده و در نهایت، یکی از روش های جوان سازی پوست دست را انتخاب نمایید. 

روش تزریق به دست، یکی از پر طرفدار ترین روش های جوان سازی پوست دست است که توسط کلینیک های معتبر در ایران و تهران انجام می‌شود و عوارض بسیار اندکی دارد. معمولا توصیه اول پزشکان به مراجعینی که تقاضای جوان سازی پوست دست خود را دارند، تزریق دست است. ولی با این حال، بدون گذراندن جلسه مشاوره، نمی‌توان در این مورد نظر قطعی داد و باید تصمیم گیری نهایی را به پس از جلسه مشاوره موکول کرد. 

نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که جلسه مشاوره خود را با پزشکی ترتیب دهید که تجربه زیادی در این زمینه داشته باشد و بتواند به شما بهترین راهنمایی ممکن را ارائه دهد. 

کلینیک سعادت آباد تحت نظارت دکتر میثم ضرغامی با بیش از ۱۷ سال تجربه درخشان در زمینه زیبایی و جوان سازی پوست می‌تواند به شما کمک کند که بهترین نتیجه را از عمل جوان سازی پوست دست خود دریافت نمایید. 

 

برای دریافت وقت مشاوره رایگان حضوری می‌توانید با شماره های ۰۲۱۲۶۷۶۱۸۳۲ و ۰۹۱۲۸۰۶۰۹۰۲ تماس حاصل نمایید. 

 

در ادامه این مقاله، روش های جوان سازی پوست که ممکن است توسط پزشک به شما پیشنهاد داده شوند ذکر شده اند:

 

مهم‌ ترین روش‌ های جوان سازی پوست دست عبارتند از:

 

جوانسازی با میکرودرم 

 

این روش در مواردی که  روی پوست لکه‌ های ناشی از تابش آفتاب وجود داشته باشد، استفاده می‌شود؛ اما اگر این لکه ‌ها زیاد و پر رنگ باشند، جوابگو نیست. 

در این روش با کمک یک دستگاه، خراش‌ های بسیار کوچکی روی پوست ایجاد می‌شود که با کلاژن ‌سازی بیش تر به بازسازی پوست دست کمک می‌کند و باعث می‌شود دست ‌ها لطیف‌ تر و درخشان ‌تر و پوست آن سفت‌ تر شود. 

 

تزریق فیلر چربی به دست یکی از روش ‌های بسیار پر طرفدار برای جوان‌ سازی پوست دست‌ ها، انتقال چربی فرآوری ‌شده (حذف مواد غیر ضروری) از بدن خود فرد است که به آن پیوند چربی گفته می‌شود. 

چون این چربی از بدن خود فرد گرفته می‌شود، احتمال خیلی ضعیفی برای واکنش آلرژیک نسبت به آن وجود دارد و نتایجش هم معمولا تا چندین سال ماندگار هستند. در ضمن چون میزان جذب سلول ‌های چربی در بدن نسبتا بالا است، پزشک متخصص به میزان زیادی چربی به دست شما تزریق می‌کند. 

نکته مهم این است که سازگاری این روش با بدن خیلی زیاد است (چون از سلول‌ های خود فرد گرفته می‌شود) و به همین جهت عموما متخصصان زیبایی،‌ این روش را برای یکدست به نظر رسیدن ظاهر دست و کم ترین عوارض جانبی را داشتن،‌ به مراجعین خود توصیه می‌کنند. 

روش تزریق چربی در تزریق چربی، لایه‌ ای از چربی با لیپوساکشن از شکم، باسن یا ران ‌ها برداشته شده و پس از پردازش (حذف بخش‌ هایی که مورد نیاز نیست) و تصفیه، با سوزن ‌های مخصوص و بسیار ظریف، به محل مورد نظر تزریق می‌گردند. در این روش، هیچ برش یا زخمی روی دست‌ ها ایجاد نمی شود؛ اما چون ممکن است بخش ‌هایی از چربی تزریق شده سالم نماند، یک تزریق اصلاحی نیاز است. معمولا برای تزریق فیلر، از کرم ‌های لیدوکائین و مواد مشابه برای بی ‌حسی موضعی استفاده می‌شود که بعد از سی دقیقه پوست کاملا بی‌ حس شده و دردی حس نمی‌کنید. 

این عمل معمولا بین ده تا پانزده دقیقه برای برداشتن چربی با لیپوساکشن و تقریبا بیست دقیقه برای تزریق آن ها به دست، بسته به شرایط و محل های تزریق، زمان لازم دارد. ممکن است در ابتدا محل تزریق متورم باشد، ولی بخشی از چربی به مرور زمان جذب می‌شود و اثری از آن باقی نمی‌ماند. 

 

عوارض تزریق چربی 

 

ممکن است شما بعد از عمل درمانی با تزریق چربی این علائم را داشته باشید که جای نگرانی نیست و به زودی بهبود می‌یابید: 

 

  • کبودی (حداکثر یک هفته) 
  • تورم 
  • قرمزی 

 

در موادر بسیار نادری ممکن است با مشکلاتی از قبیل: خون ریزی در محل تزریق، تورم و کبودی بیش از حد و قرمزی و حساس شدن پوست دست مواجه شوید که با مراجعه به پزشک و دریافت دارو برطرف می‌گردد. 

 

دوره نقاهت این عمل معمولا دو تا سه هفته بوده و در طول این مدت می‌توانید کارهای روزمره خود را انجام دهید. فقط دست شما کمی متورم است. 

توجه داشته باشید که برای انجام عمل تزریق حتما از یک متخصص کمک بگیرید؛ در غیر این صورت ممکن است خون ریزی ناحیه تزریق قطع نشود و در ضمن امکان بروز عفونت در صورت عدم ایمنی و استریل نبودن محیط انجام عمل وجود دارد.

 

کلینیک سعادت آباد با حضور بهترین تیم پزشکی، می‌تواند به شما کمک کند که عمل تزریق چربی به دست را با کم ترین عواض ممکن پشت سر گذاشته و به نتایج مطلوبی برسید. 

 

تزریق فیلر ژل به دست‌ فیلر ها ( پرکننده ‌ها یا حجم ‌دهنده ‌های پوستی ) موادی با ساختاری مشابه ژل هستند که برای جبران حجم از دسته رفته، رفع چین و چروک‌ ها و کم کردن وضوح رگ‌ّ ها و تاندون ‌های بدن استفاده می‌شود. از آن جایی که این عمل هزینه ‌ها و عوارض بسیار کمی دارد، سالانه بیش از یک میلیون نفر از این روش درمانی برای جوان ‌سازی پوست خود استفاده می‌کنند. البته این روش برای از بین بردن خط اخم و یا خط لبخند و همچنین از بین بردن چین ‌و ‌چروک‌ های صورت نیز استفاده می‌شود. 

 

تزریق ژل، رگ‌ ها و تاندون ‌های برجسته پوست دست را پنهان کرده و به دست‌ ها ظاهری جوان می‌دهد؛ زیرا حتی چروک‌ های روی پوست را هم محو می‌کند. این ژل، مانند اسید هیالورونیک طبیعی عمل می‌کند که در بدن همه ما وجود دارد. بنا‌بر‌این ظاهری که ایجاد می‌کند، کاملاً طبیعی است. 

 

مزیت این روش نسبت به تزریق چربی این است که نیازی به برداشتن مواد لازم از بخش‌ های دیگر بدن نیست، از کرم‌های بی‌حسی موضعی برای آن استفاده می‌شود و کبودی یا تورم طی عمل، خیلی سریع برطرف خواهد شد. 

 

نتایج حاصل از تزریق ژل و چربی برای جوان‌ سازی پوست دست حدود شش ماه تا یک سال باقی خواهد ماند. البته این زمان بسته به وضعیت بدنی هر فرد، آناتومی، سوخت‌ و‌ ساز و واکنش بدن فرد به تزریق، ممکن است تغییر کند. 

توجه داشته باشید که عامل مهم دیگر در ماندگاری نتایج تزریق،‌ سبک زندگی و مراقبت‌ های بعد از عمل است. 

 

دو دسته بندی برای فیلر های پوستی وجود دارد که  یکی بر اساس ماندگاری و دیگری بر اساس اجزای تشکیل دهنده‌ آن‌ ها است. بیش تر فیلر ها اثر موقتی دارند و حاوی موادی ‌اند که در طی زمان توسط بدن جذب و تخریب می‌شوند. از میان فیلرهای دائمی، فقط یک فیلر توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده است که علت دائمی بودن آن این است که مواد داخل آن برای بدن قابل جذب نیستند. اما عوارض و خطرات استفاده از این نوع فیلر ها بسیار زیاد است و به همین جهت مورد تایید سازمان های بهداشتی نیستند. 

 

در تزریق ژل، از فیلر های اسید هیالورونیک (مانند رستیلن) یا کلسیم هیدروکسی آپاتیت استفاده می‌شود. هیالورونیک اسید در حالت طبیعی در پوست وجود دارد و نقش آبرسانی به پوست، ظاهر‌دهی به آن و تغذیه پوست را به عهده دارد. فیلرهای اسید هیالورونیک معمولا تا یک سال ماندگار هستند و بعد از این مدت باید تجدید شوند. این ژل معمولاً توسط باکتری ‌ها در آزمایشگاه تولید می‌شوند یا منبعی حیوانی داشته و از پرندگان گرفته می‌شوند. بهترین هیالورونیک ‌اسید ها، آن‌هایی هستند که تغییراتی در ساختارشان ایجاد می‌شود تا ماندگاری بیش تری داشته باشند. 

 

ماده دیگری که به عنوان ژل برای جوان‌ سازی پوست استفاده می‌شود، کلسیم هیدروکسی آپاتیت است که به طور طبیعی در استخوان و دندان‌ ها وجود دارد و به همراه کلاژن باعث استحکام آن ‌ها می‌شود. برای این که این ماده آماده تزریق شود، ابتدا در یک محلول ژل مانند حل می‌شود. 

 

کلسیم هیدروکسی آپاتیت انعطاف‌ پذیری کم تری نسبت به هیالورونیک دارد، اما ماندگاری آن بیش تر است (حدود یک سال و نیم) و در دراز مدت سبب کلاژن ‌سازی در پوست می‌شود. 

 

یکی از دیگر از ژل‌ های تزریقی، پلی لاکتیک اسید است که پلیمری سازگار با بافت ‌های بدن است. عموما استفاده این ماده برای ساخت بخیه ‌های جذبی و پیچ ‌های استخوانی است. تزریق ژل با این پلیمر، باید در چندین نوبت و در طول چند ماه انجام ‌شود. به این ترتیب کاملا طبیعی است که اثر آن به مرور زمان و بعد از چند هفته پدیدار شده و معمولا تا دو سال ماندگار است. 

 

استفاده از این فیلر ها برای تزریق به دست، کاملا بی ‌خطر است؛‌ اما اکنون تزریق ژل هیالورونیک اسید یکی از پر طرفدارترین شیوه‌ های تزریق ژل است. زیرا تزریق آن آسان ‌تر است و در ضمن عوارض خیلی کم ‌تری هم دارد. همچنین اگر تزریق آن عوارضی داشته باشد، درمان عوارض و حساسیت‌ های ناشی از این ژل خیلی ساده است. اگر بدن شما واکنش بدی به هیالورونیک‌ اسید بدهد، با تزریق یک آنزیم ضد آن (با نام هیالورونیداز) در محل با تحت ژل، می‌توان تمام ژل تزریق شده را از بین برد. 

 

روش تزریق ژل 

 

ابتدا پزشک با استفاده از دستگاه رگ ‌یاب، جای رگ‌ ها را به دقت مشخص می‌کند تا احتمال کبودی در حین درمان کاهش پیدا کند. سپس با بی ‌حسی موضعی در فاصله بین انگشتان دوم، سوم و چهارم، این قسمت‌ها را بی ‌حس می‌کند.

در مرحله بعدی، از یک سوزن تیز برای ایجاد دو سوراخ کوچک جهت عبور کانولا استفاده می‌شود. پزشک به کمک کانولا به تمامی قسمت‌ های مورد نظر دسترسی دارد. حالا از طریق دو نقطه تزریق کوچک در هر دست، تزریق ژل انجام می‌شود. بعد از تزریق ژل، پزشک دست‌ ها را ماساژ می‌دهد تا مطمئن شود هیچ توده‌ ای باقی نمانده است. 

بعد از این عمل،‌ دست ‌ها کمی کبود خواهند شد که جای تزریق است؛ ولی در اثر استفاده از ژل سریعاً بهبود پیدا می‌کند. 

 

عوارض تزریق ژل 

 

تزریق فیلر در پشت دست ‌ها می‌تواند دو عارضه داشته باشد: 

 

  • نامنظم بودن ژل: ممکن است ژل تزریق‌ شده صاف نباشد که این مورد جای نگرانی ندارد و با ماساژ دادن برطرف می‌شود. البته توجه کنید که ماساژ دادن را باید به متخصص پوست بسپارید و نباید خودتان سعی کنید ناحیه را ماساژ بدهید.
  • خون مردگی: پشت دست شما رگ ‌های زیادی دارد که در حین تزریق به احتمال زیاد آسیب می‌بینند و دچار خون مردگی می‌شوند. شما با استفاده از کیسه یخ و فشار دادن محل آسیب ‌دیدگی، می‌توانید از خون مردگی آن ناحیه جلوگیری کنید یا  حداقل میزان خون مردگی را کم کنید. 

 

اقدامات قبل از تزریق 

 

در جلسه توجیهی پیش از تزریق ژل به دست در کلینیک سعادت آباد، تمام اقداماتی که قبل و بعد از تزریق باید انجام دهید به طور کامل به شما توضیح داده می‌شود. برای راحتی شما عزیزان، این نکات را در ادامه این مطلب نیز ذکر کرده ایم. 

 

  • اگر در دوران شیردهی یا بارداری هستید حتماً با پزشک مشورت کنید.
  • اگر هرگونه زخم بزرگ و سفت یا اختلال رنگ دانه ‌ای در پوست دارید، به پزشک اطلاع دهید. 
  • برای انتخاب روش مناسب درمانی، به خصوص لیزر یا لایه ‌برداری شیمیایی با پزشک مشورت کنید. (این روش‌ ها بعد از تزریق ژل ممکن است التهاب ایجاد کنند. ) 
  • اگر دارو های کاهش پاسخ ایمنی استفاده می‌کنید با پزشک مشورت نمایید. (ممکن است باعث افزایش کبودی یا خونریزی در ناحیه تزریق ژل شوند.) 
  • اگر داروهای رقیق‌ کننده خون مانند آسپیرین یا وارفارین استفاده می‌کنید، به پزشک اطلاع دهید. 
  • اگر هرگونه بیماری، آسیب‌ دیدگی یا معلولیت در دست‌ های خود دارید، به پزشک اطلاع دهید. 
  • از از آسپرین، ترکیبات ایبوپروفن و مکمل ‌هایی با دوز بالای ویتامین E و رقیق‌کننده ‌های خون برای کاهش خون‌ مردگی حداقل از یک هفته قبل استفاده نکنید. 
  • شراب قرمز ننوشید. 
  • از دو روز قبل از مولتی ‌ویتامین ‌ها استفاده نکنید. 
  • اگر آلرژی شدید و سابقه واکنش شدید دارید، با پزشک مشورت کنید 
  • اگر نسبت به لیدوکائین یا هر گونه باکتری گِرم-مثبت که برای ساخت اسید هیالورونیک استفاده می‌شود، آلرژی دارید،‌ به پزشک اطلاع دهید. 

 

مراقبت‌ های بعد از تزریق به دست 

 

  • می‌توانید از یخ برای کاهش درد و تورم دست‌ ها استفاده کنید. اما حتما از پزشک خود در این باره سوال کنید. 
  • در معرض نور مستقیم آفتاب نباشید. 
  • از ضد آفتاب استفاده کنید. 
  • از فشار دادن نواحی پشت دست پس از تزریق اجتناب کنید. 
  • در صورت ادامه‌ دار شدن علائمی مانند تورم و کبودی حتما به پزشک مراجعه کنید تا داروی مناسب برای کاهش حساسیت پوستی را برای شما تجویز کند.

 

لایه ‌برداری شیمیایی لایه ‌برداری شیمیایی لکه‌های ناشی از سن از بین می‌روند؛ اما شفافیت بافت پوست کمتر می‌شود. 

 

اسکلروتراپی 

به تزریق محلول اسکلروزان به رگ ‌های بیرون‌زده، اسکروتراپی گفته می‌شود که رگ ‌ها را تحریک کرده و باعث می‌شود سفید تر به نظر بیایند و کم ‌کم محو شوند. 

 

لیزر جوان سازی 

امروزه یکی از کاربرد های مهم لیزر فرکشنال، کاهش چین و چروک‌ ها، اصلاح رنگ پوست و جوان‌ترسازی آن است. لیزر هم سطح پوست و هم کلاژن‌های عمق دست را تغییر می‌دهد. البته زخم‌های بسیار ریزی در محل لیزر ایجاد می‌شود، اما به بافت اطراف آسیبی نمی‌رسد. در ضمن اشعه لیزر باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین در ماه ‌های پس از درمان می‌شود. لیزر فرکشنال با استفاده از انرژی نوری، سوراخ ‌هایی کوچک به ضخامت یک تار موی انسان را در یک الگوی شبکه ‌ای، در پوست ایجاد می‌کند و بخش‌ ّهای درمان ‌نشده را دست‌ نخورده باقی می‌گذارد. در نتیجه امکان بهبودی، سریع‌ تر فراهم می‌شود. این سوراخ ‌های کوچک جمع می‌شوند و سلول ‌های اپیدرمی و کلاژن قدیمی را حذف می‌کنند، و همچنین تولید کلاژن‌ های جدید برای بهبود بافت کلی پوست دست را تحریک می‌کنند. 

 

ممکن است بلافاصله بعد از عمل، احساس کنید روی دستتان سفت شده است؛ اما در نهایت نتیجه اصلی، چند ماه پس از درمان با تولید و افزایش‌ های جدید ظاهر می‌شود. 

 

با توجه به این که شما چگونه مراقبت ‌های پس از درمان را انجام می‌دهید، این روش حدودا سه تا پنج سال دوام خواهد داشت. منظور از مراقبت مناسب،‌ دور ماندن از نور خورشید، استفاده از کرم ضد آفتاب و مراقبت‌های روزانه از پوست است. 

 

فتوتراپی ال ‌ای ‌دی (LED) 

ال‌ ای‌ دی‌ ها می‌توانند عملکرد بخشی از سلول ‌ها به نام میتوکندری را اصلاح می‌نمایند. 

بنابراین، این روش، طبیعی و غیر تهاجمی است که سلول ‌ها را تحریک می‌کند تا کلاژن و الاستین جدید تولید کنند. استفاده از ال‌ ای ‌دی در درمان زخم ‌ها نیز مفید است. 

 

آی‌ پی ‌ال (IPL) 

استفاده از نور شدید پالسی (IPL) برای تغییر حالت پوست و درمان لکه‌ های پیری، کک‌ و ‌مک و زخم‌ ها مؤثر است. آی ‌پی ‌ال روشی غیر تهاجمی است که در آن نور، بدون ضرر از میان پوست عبور کرده و پوست آسیب‌ نمی‌بیند. 

فقط سلول‌ های غیر‌طبیعی را از بین می‌برد و سبب افزایش رشد کلاژن و پر شدن جای زخم‌ها می‌شود. 

 

جمع‌بندی:

امروزه روش‌ های زیادی برای پاک ‌سازی و جوان‌ سازی پوست وجود دارند که بسته به نوع پوست و میزان آسیب سلول‌ های سطحی می‌توانید از آن ها استفاده کنید. ما در این مقاله سعی کردیم رایج ‌ترین روش‌ّهای این کار را برای شما جمع ‌اوری کنیم و مزایا و معایب هر یک را نیز بیان کنیم. در پایان نیز توصیه‌ّهایی برای شرایط بعد از عمل جوان‌سازی را بیان کردیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

در صورتی که پس از مطالعه این مطلب همچنان سوالی درباره نحوه تزریق به دست و جوان سازی پوست دست داشتید می‌توانید از طریق واتساپ شماره ۰۹۱۲۸۰۶۰۹۰۲ با متخصصین کلینیک سعادت آباد تماس گرفته و پرسش خود را مطرح نمایید. 

 

0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
برداشتن خال

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس