مدیریت اخبار  

لیزر موهای زائد خوب یا بد؟

0 نظرات
1587
۲۳-مرداد-۱۳۹۸

لیزر موهای زائد خوب یا بد؟

لیزر، نورى تک رنگ و تک طول موج است. در لیزر موهاى زائد عمدتاً نور لیزر در رنگدانه ملانینى که در موها به وفور یافت مى‌شود، جذب و سبب تخریب سلول‌هاى سازنده مو مى‌شود و به همین دلیل است که هر قدر مو ضخیم‌تر و مشکی‌تر باشد، ملانین بیش‌ترى دارد که نور لیزر را بهتر جذب کرده و راحت‌تر از بین مى‌رود. در عین حال چون ملانین در خود پوست هم وجود دارد هرچه مقدار آن کم‌تر باشد (بیمار سفیدتر باشد) انرژى کم‌ترى در پوست جذب شده و احتمال سوختگى ناشى از لیزر مو نیز کم‌تر مى‌شود.

لیزر به عنوان یکی از بهترین و نتیجه‌بخش‌ترین روش‌ها جهت از بین بردن و کاهش رشد موهای زائد شناخته شده است. تمام زنان و مردان پس از پایان دوره بلوغ گزینه مناسبی برای انجام لیزر موهای زائد هستند اما افرادی که به بیماری‌های عفونی، پوستی مادرزادی، سرطان لوزه یا تیروئید، بیماری‌های قلبی-عروقی و دیابت مبتلا هستند قادر به انجام این روش نمی‌باشند، هم‌چنین افراد زیر 18 سال، افرادی که از آفتاب سوختگی رنج می‌برند و کسانی که راکوتان مصرف می‌کنند نباید تحت درمان با این روش قرار بگیرند.

عوارض احتمالی لیزر موهای زائد

لیزر یک روش غیرتهاجمی و بسیار ایمن است که اگر برای افراد مناسب، در فضای بهداشتی و توسط افراد متخصص انجام شود هیچ عارضه احتمالی برای بیماران به همراه ندارد اما اگر این روش ایمن و علمی برای افراد دارای ممنوعیت، در فضای غیراستریل و توسط افراد غیرمتخصص انجام شود عوارضی با طیف گسترده به همراه دارد که از جمله این عوارض می‌توان به التهاب، سوختگی و حتی بیماری‌های واگیردار پوستی اشاره کرد، اما برخلاف تصور برخی تبلیغات کذب به صراحت می‌توان عنوان کرد که "لیزر موهای زائد" موجب بروز سرطان نمی‌شود.

تصوری غلط درباره لیزر موهای زائد

برخی افراد بر این باور هستند که لیزر موهای زائد می‌تواند موجب محو و یا پاک شدن تاتو و خالکوبی شود این در حالیست که لیزر موهای زائد هیچ ارتباطی با این مسئله ندارد و افرادی که صرفاً تمایل به انجام پاک یا محو کردن تاتو و خالکوبی را دارند، نباید بدین منظور و به علت پایین بودن هزینه لیزر موهای زائد کاندید درمان این روش شوند.

0.0
آخرین ویرایش: چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ۱۷:۳۵
اخبار مشابه:
لیزر مو لیزر موهای زائد پاک کردن تتو پاک کردن خالکوبی

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس