مدیریت اخبار  

بر ترس از ریزش موهای کاشته شده غلبه کنید

0 نظرات
2168
۰۲-اردیبهشت-۱۳۹۸

بر ترس از ریزش موهای کاشته شده غلبه کنید

بعد از انجام کاشت مو معمولاً تمام موهای کاشت شده از ساقه شروع به ریزش می‌کنند و شما شاهد خالی شدن ناحیه از سر خود که مو کاشته‌اید می‌شوید و ترس این موضوع که آیا موها دوباره رشد می‌کنند، هدر رفتن هزینه‌ای که بابت کاشت صرف کرده‌اید ذهن شما را درگیر می‌کند که گاه ممکن است اطرافیان نیز به دلیل نداشتن اطلاعات کافی نگرانی شما را افزایش دهند و به شما استرس وارد کنند.

بهتر است قبل از انجام کاشت مو اطلاعات خود را با مشورت کردن با پزشک متخصص کامل کنید و ریزش موهای خود را قبل از انجام پیوند موی طبیعی کنترل کنید؛ زیرا داشتن استرس بعد از کاشت ممکن است به موهای پیوند یافته شما صدمه وارد کند و باعث ریزش موهای شما شود. باید بدانید که موهای کاشته شده فقط به دلیل جابه‌جایی و ضعیف شدن ساقه‌ها شروع به ریزش می‌کنند و هیچ آسیبی به فولیکول‌ها وارد نمی‌شود. شما می‌توانید با استفاده مکمل‌های غذایی و رعایت روش‌های نگهداری که توسط پزشک بعد از جراحی تجویز و توصیه می‌شود هرچه سریع‌تر شاهد رشد موهای پیوند یافته خود باشید.

توصیه لازم برای جلوگیری از ریزش موهای کاشته شده

 

  1. معمولاً پزشکان و متخصصان به افراد زیر 30 سال انجام کاشت مو را توصیه نمی‌کنند، ولی این بدان معنا نیست که تمام افراد زیر 30 سال نمی‌توانند کاشت مو انجام دهند. پزشکان با بررسی وضعیت جسمی و دلیل ریزش موی بیماران، ابتدا ریزش مو را در افراد کنترل کرده و سپس افراد می‌توانند آماده جراحی شوند.
  2. معمولاً پزشک متخصص 2 ماه قبل از کاشت مو و 6 الی 12 ماه بعد از کاشت، بر اساس شرایط جسمی بیمار، تراکم موهای کاشت شده، جنس و ضخامت موها و ... دوز معینی ویتامین‌های D، E، B5 و B12 تجویز می‌کند که بیماران حتماً باید در تمام طول درمان این ویتامین‌ها را مصرف کنند.
  3. بعد از دوره نقاهت و رویش موها بهتر است هرساله برای چکاب موهای و رشد آن‌ها به پزشک خود مراجعه کنید تا پزشک با بررسی شرایط رشد موها، برای شما تقویت کننده و مکمل‌های غذایی تجویز کند تا از وارد شدن آسیب به موها جلوگیری شود.
  4. باید بعد از کاشت مو رژیم غذایی مناسب استفاده کنید و نوسان‌های شدید وزنی نداشته باشید. از مصرف چربی‌های اشباع شده مانند انواع سس‌ها، غذاهای چرب و سرخ کردنی خودداری کنید و حتماً روغن زیتون، نارگیل و سایر روغن‌های مفید را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید و از خوردن هفته‌ای 2 الی 3 وعده ماهی و میگو غافل نشوید.
  5. از حالت دهنده‌های شیمیایی مانند ژل و تافت و حرارت‌هایی مانند سشوار تا جای که ممکن است استفاده نکنید؛ زیرا دمای بالا و مواد شیمیایی موجود در حالت دهنده‌ها ممکن است به فولیکول‌های موی شما آسیب وارد کند و باعث ریزش مو شود.
  6. هنگام استحمام حتماً از آب ولرم مایل به سرد استفاده کنید؛ زیرا آب گرم باعث کشش پوست و باز شدن منافذ آن می‌شود و همین امر باعث ریزش موهای سر شما می‌شود.
  7. حتماً از شامپوهای توصیه شده برای شستشوی سر خود استفاده کنید.
  8. در صورت بروز هر مشکل پزشک خود را در جریان قرار دهید و به صورت خودسرانه درمانی را در پیش نگیرید.
0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
بر ترس از ریزش موهای کاشته شده غلبه کنید

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس