مدیریت اخبار  

عوارض جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

0 نظرات
2855
۰۵-شهریور-۱۳۹۶

هر عمل جراحی می تواند عوارضی داشته باشد خصوصا که عمل جراحی پلک در ارتباط با بینایی فرد می باشد،لذا توصیه می شود عمل جراحی پلک توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم انجام شود که آشنایی کامل با آناتومی دقیق این ناحیه حیاتی دارند تا عارضه ای در ارتباط با بینایی فرد ایجاد نشود.مسلما در دست جراح با تجربه عوارض این جراحی به مراتب کمتر است.احتمال عوارضی مثل عفونت محل زخم یا حساسیت به ماده بیهوشی همیشه وجود دارد. با رعایت دستورات چشم پزشک قبل و بعد از عمل جراحی پلک احتمال بروز عوارض کاهش می یابد.

عوارض خفیف پس از عمل جراحی پلک :

  • دوبینی یا تاری دید گذرا
  • تورم پلک
  • عدم تقارن محل برش در دو طرف
  • جوش های سفید کوچک در محل بخیه ها

این عوارض گذرا هستند و پس از چند هفته کم کم برطرف می شوند.در موارد بسیار نادری ممکن است پس از عمل جراحی پلک،خونریزی شدید اتفاق بیفتد و با فشار آوردن بر عصب بینایی باعث کاهش دید شدید و دایمی شود. برای پیشگیری از این عارضه فرد باید از خم کردن سر و فعالیت های سنگین پرهیز کند و در صورت بروز هرگونه درد شدید یا کاهش دید بینایی به سرعت توسط چشم پزشک معاینه شود.

پس ازعمل جراحی پلک در برخی از افراد به خصوص در موقع خواب پلک ها کاملاً بسته نمی شوند. این حالت معمولاً خفیف است و پس از چند هفته به تدریج بهتر می شود. استفاده از قطره اشک مصنوعی و پمادهای مرطوب کننده در موقع خواب به کنترل این حالت کمک می کند.اگر این حالت شدید باشد و منجر به باز ماندن پلک روی قرنیه به مدت زیاد شود میتواند باعث ایجاد خراش یا زخم قرنیه گردد که عوارض جدی بینایی را به دنبال دارد و باید با جراحی مجدد عمل جراحی زیبایی پلک  اصلاح گردد.

 

0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
جراحی پلک

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس