مدیریت اخبار  

سیر تا پیاز کاشت مو را اینجا بخوانید

0 نظرات
2820
۲۴-مرداد-۱۳۹۶

کاشت مو و روش های پیوند موی طبیعی سر

افزایش ریزش مو و شمار افرادی که در مطب های متخصصان پوست و مو در جستجوی راه حلی برای داشتن موهای پرپشت هستند این روزها بازار کاشت موی طبیعی سر و.. را داغ کرده است. بهتر از قبل از استفاده از روش های مختلف کاشت موی سر در مورد انها اطلاعات کافی داشته باشید.

کاشت مو چیست؟

درحال حاضر تنها راه درمان و ترمیم موهای از دست رفته استفاده از پیوند موی طبیعی است که این پیوند در نواحی مختلف از جمله (سر – ابرو – ریش – سبیل – مژه – نواحی اسکار) قابل انجام است .کاشت مواولین بار درسال 1939 توسط پزشک ژاپنی آقای دکترDr.Okudaمطرح و سپس درسال 195999 توسط پزشک آلمانیDr.Orentreichعملی گردید. در سالهایی که گذشت تجارب وروش های متعددی مورد آزمایش قرارگرفت و در نهایت امروزه با بهرگیرییی از تکنولوژی جدید از دسته های کوچکتر مو موسوم به میکروگرافت (micrograft) استفاده می شود که سبب نتایج رضایت بخش و ظاهری طبیعی شده است و امری که تاچندی پیش حتی تصورش هم دشوار بود امروزه تبدیل به یکی از اعمال جراحی سرپایی وبسیار سبک شده است که برپایه برداشت سالم ریشه های موی شخص و کاشت آنها در نقاط مورد نظر استوار می باشد.

نکته مهم قبل از کاشت مو

کاشت و پیوند مو و کاشت مژه این روزها با چند روش انجام می شود، که اغلب آن ها بسیار مطمئن هستند و تا به حال نیز نتایج خوبی دیده شده است و اکثر بیماران از انجام آن رضایت داشته اند. هرچند این عمل بسیار ساده و بی خطر است اما رعایت کامل نکات ایمنی و تخصص پزشک برای حفظ سلامت بیمار و به دست آمدن نتیجه مطلوب ضروری است، همچنین به دلیل حساسیت زیاد این عمل لازم است به طور تیمی انجام شود.

بنابراین اگر شما هم داوطلب پیوند مو هستید، نخستین گام مهم یافتن یک جراح باتجربه است تا در قبال صرف وقت و هزینه جراحی بتوانید به نتیجه رضایت بخش برسید و همچنین لازم است که خودتان نیز اطلاعات بیشتری درباره پیوند مو بدانید. این روزها 2 روشFUTو FITجزو رایج ترین روش های کاشت مو هستند که با مشورت پزشک خود می توانید مناسب ترین را انتخاب کنید، در واقع فولیکول های مو را به صورت تک تک و با همان حالت طبیعی می کارند، موهای کاشته شده همانند موهای طبیعی رشد خواهند کرد.

چه موهایی در سر برای کاشت مو استفاده می شود؟

در کاشت مو با توجه به نوع روش پیوند، موهای خود شخص از پشت سر یا ناحیه ای از بدن برداشته می شود و سپس با استفاده از میکروسکوپ و لوپ های مخصوص، فولیکول های آن به صورت تک تک جدا می شوند و با همان ظرافتی که جدا شده اند در ناحیه گیرنده با ایجاد برش هایی در حد یک میلییی متر پیوند زده می شود. بدن نیز به این موها واکنشی نشان نمی دهد و در واقع حسن پیوند موی طبیعی همین است.

با توجه به این که عضو پیوندی از بدن خود فرد تهیه می شود، احتیاج به نگهداری و مراقبت های درمانی ندارد. اگر پزشک کاملا باتجربه باشد آنقدر ظریف این موها را برمی دارد که تنها یک خط بسیار باریک می ماند.البته توجه داشته باشید وقتی موها کاشته می شوند بعد از 4 تا 6 ماه می ریزند و بعد از آن مجددا موها رشد خواهند کرد، به همین دلیل نباید نگران شوید چون ریزش بعد از کاشت طبیعی است.

روش های کاشت مو

رایج ترین روش های کاشت موی موفق شامل:

روش پانچ کاشت موی (punch) :

موها به صورت دسته ای برداشته شده و در محل مورد نیاز با استفاده از ایجاد سوراخ هایی در پوست سر، کاشته می شود. امروزه این روش به دلیل ایجاد نمای مصنوعی (معروف به نمای عروسکی) کاربرد چندانی ندارد.

روش کاشت مو FUT

برداشت مو با یک نوار کوچک از ناحیه پشت سر که معمولا تحت بی حسی موضعی انجام شده و حاوی 1500 تا 2500 گرافت که حاوی 7000 تا 9000 تار مو می باشد و سپس محل عمل به ظرافت ترمیم شده و چون خط برداشت در مسیر رویش موها بوده معمولا محل ترمیم دیده نمی شود. سپس توسط تیم جراحی زیر میکروسکوپ گرافت های فولیکول های مو بصورت واحد های یک، دو و یا سه تایی جدا و آماده جهت کاشت می شود.

در این روش معمولا نیاز به تراشیدن کل موهای سر فرد نبوده و فقط ناحیه ای که جهت برداشت و کاشت لازم است کوتاه می شود و سپس فولیکول های آماده شده تک تک و خیلی منظم طبق طرح از قبل تعیین شده کاشته می شود. از دیگر ویژگی های این روش سرعت عمل پیوند در طی سه تا پنج ساعت می باشد. در حال حاضر FUT مطمئن ترین و قطعی ترین روش کاشت مو در دنیا بوده و تا 97 % استفاده کنندگان از این روش به نتیجه دلخواه رسیده اند ولی روش کاشت ریش متفاوت خواهد بود.

روش کاشت مو FIT

بوسیله پانچ از ناحیه بانک مو، که معمولاً از پشت سر و بالای گوشها انتخاب می شود، عمل برداشت انجام شده مجدداً بوسیله پانچ یاslit پیوند داده می شود. بطور تقریبی بسته به نیاز شخص از هر 3 الی 5 واحد فولیکولی موجود در بانک مو یکی خارج می شود، از برخی جهات روش کاشت موی FTT مانند روش FUT است، یعنی با بوجود آوردن شکاف های ریز این گرافت ها کاشته می شوند، لازم بذکر است این تکنیک به تنهائی (در روش غیر ترکیبی) معمولاًدر افرادی توصیه می شود که ناحیه کاشت موی محدود و کوچکی دارند و یا کاشت مو در قسمتهای محدودی مثل ابرو، صورت و محل زخمهای قدیمی باشد.

کدام روش کاشت مو مناسب شماست ؟

یکی از مهمترین سئوالات مراجعه کنندگان به کلینیک هایکاشت مو این است که باید از کدام روش استفاده کنند. پاسخ این سئوال آسان است. شما خودتان را اذیت نکنید و اگر به پزشک خود اعتماد دارید انتخاب روش را به عهده او بگذارید، اما به طور کلی بهترین روش کاشت مو دو جلسه FUT با فاصلههه یکسال است، زیرا در برداشت و کاشت FUT در یک جلسه مقدار زیادی مو برداشت می شود، زمان عمل کوتاهتر است و بانک موی بیمار کمتر تخریب مییی شود و در نتیجه کاشت، طبیعی تر خواهد شد و تراکم های بالاتری را می توان بدست آورد.

اگر بیمار از جراحی ترس دارد و تمایل به بخیه زدن و بخیه کشیدن ندارد و از اسکار پشت سر (خط بخیه) نگران است و یا به هر دلیل دیگری تمایل به FUT ندارد روش FIT مناسب تر است. اگر بیمار اجازه تراشیدن موها را نمی دهد روش FUT انجام می شود، زیرا در روش ترکیبی کل موها تراشیده خواهد شد.

اگر مقدار کمی مو لازم داریم (کاشت ابرو، سبیل ، ریش و ناحیه اسکار) FIT انجام می شود. در برداشت مو از بدن بدلیل ناکافی بودن بانک موی پشت سر معمولا FITTT ً انجام می شود.

بیمارانی که قسمت جلوی سر آنها خالی شده است و خط موی جلوی سر آنها وجود ندارد، مناسب ترین کاندیدای FUT هستند، در واقع بدلیل ظرافتهای خاصی که در کاشت نسبت به FIT می توان ایجاد کرد، طراحی خط مو و کاشت جلوی سر بهتر است به روش FUTانجام شود.

اگر در یک جلسه مقدار زیادی مو لازم است معمولاً FUT بیشتر از FIT جواب می دهد و تراکمهای بالاتر را می توان ایجاد کرد. مدت زمان عمل FIT نسبت به FUT طولانی تر است در روش FUT مدت 3 تا 5 ساعت و در روش FIT تا 10 ساعت و گاهی بیشتر طول می کشد.

در پایان تاکید می کنیم نظر نهایی را پزشک متخصص با توجه به شرایط متقاضی کاشت خواهد داد.

0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
کاشت ابرو کاشت ریش کاشت مو کاشت مو طبیعی

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس