مدیریت اخبار  

جراحی محدود شکم یا مینی ابدومینوپلاستی چیست؟

0 نظرات
1631
۰۹-اردیبهشت-۱۳۹۷

جراحی محدود شکم یا مینی ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی یک روش ساده برای رهایی از شر چربی‌های تجمع یافته در ناحیه شکم است، این روش برای افرادی که دچار افتادگی  و شل شدگی بیش از اندازه پوست در ناحیه شکم شده باشند، گزینه بسیار مناسبی است.  در ابدومینوپلاستی جراح با ایجاد شکاف در زیر شکم چربی های تجمه یافته را از تخلیه می‌کند و سپس پوست  شل شده را برش می‌دهد و از قسمت‌های بالاتر از ناف به پایین شکم پیوند می‌زند. دراین روش به دلیل اینکه پوست بالای ناف به زیر شکم کشیده و ظاهر زیبایی ایجاد شود پزشک برای ناف مکان جدیدی را ایجاد می‌کند.

امروزه روش جدیدی تحت عنوان «مینی ابدومینوپلاستی» رایج شده است که تنها تفاوت این روش با ابدومینوپلاستی در میزان برش آن است. در روش مینی ابدومینوپلاستی میزان برشی که زیر شکم ایجاد می‌شود بسیار کم‌تر از ابدومینوپلاستی است علاوه بر این در این روش نیازی به تغییر مکان ناف وجود ندارد.

مینی ابدومینوپلاستی برای افرادی که از تجمع چربی در ناحیه شکم رنج‌ می‌برند اما افتادگی و شل شدگی پوست آنها بسیار زیاد نباشد کارآیی دارد در غیر این صورت فرد باید کاندید انجام ابدومینوپلاستی شود.

عوارض جراحی مینی ابدومینوپلاستی

تورم، کبودی، بی‌حسی موقت، درد، عفونت، خونریزی، در موارد نادر آمبولی ریوی، باقی ماندن اسکار ناشی از ایجاد برش و ... از جمله عوارض احتمالی این روش هستند که اغلب این عوارض قابل پیشگیری است، در واقع اگر افراد به کیلینیک‌های دارای مجوز و معتبر مراجعه کند و جراحی توسط متخصصان مربوطه انجام شود احتمال بروز برخی از این عوارض به شدت کاهش می‌یابد و حتی در مواردی احتمال بروز آن به صفر می‌رسد.

مراقبت‌های قبل از مینی ابدومینوپلاستی  

-بیمار قبل از جراحی به مدت 8 ساعت باید ناشتا باشد

-استحمام قبل از جراحی ضروری است

-بیماران باید پزشک را نسبت به سلامت جسمی و روحی خود مطلع کنند

مراقبت‌های بعد از مینی ابدومینوپلاستی

-بیمار به مدت یک‌سال باید از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کند

-از تماس مستقیم آب با نواحی زخم هنگام استحمام باید اجتناب شود

-جهت جلوگیری از افزایش فشار روی زخم هنگام خواب باید زیر زانو از بالشت استفاده شود

-رفتن به استخر، سونا و جکوزی به مدت 6 هفته ممنوع است

-استفاده شکم بند الزامی است

-دستکاری محل برش ممنوع است

0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
جراحی محدود شکم یا مینی ابدومینوپلاستی چیست؟

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس