مدیریت اخبار  

ژل یا بوتاکس؛ دو راهی برای زیبایی شدن

0 نظرات
982
۲۵-تیر-۱۳۹۷

ژل یا بوتاکس؛ دو راهی برای زیبایی شدن

امروزه با پیشرفت علم پزشکی روش های مختلفی برای حفظ جوانی کشف شده است که هر کدام به نوبه خود اثر مثبتی بر چهره و اندام فرد دارد. استفاده از ژل و بوتاکس از جمله متداول ترین و محبوب ترین روش ها برای رفع چین و چروک و جوانسازی پوست است که هر یک طرفداران خاص خود را دارد. بوتاکس یک روش موقت برای جوانسازی پوست است که علاوه بر از حرکت انداختن عصب صورت کمک می کند فرد پوستی صاف و عاری از چین و چروک داشته باشد علاوه بر این بوتاکس برای جلوگیری از تعریق زیاد بدن نیز کارآیی دارد.

نتایج حاصل از بوتاکس 6 ماه ماندگار است و پس از این مدت اثرات آن از بین می رود و فرد در صورت تمایل باید نسبت به تمدید آن اقدام کند. البته ماندگاری نتایج حاصل از بوتاکس به شدت به سبک زندگی افراد بستگی دارد به گونه ای که اگر افراد پس از تزریق از استعمال مواد دخانی و مصرف مشروبات الکی خودداری کنند، در معرض نور آفتاب قرار نگیرند، محل تزریق را دستکاری نکنند و ... این مدت تا حدود 1 الی 2 ماه افزایش می یابد و فرد 7 الی 8 ماه از ثمرات بوتاکس بهره مند می شود، در غیر این صورت و عدم رعایت توصیه های پزشک حتی ممکن است پس از 4 ماه اثرات آن کاملا از بین برود.

تزریق ژل نیز یکی دیگر از روش های از بین بردن چین و چروک و جوانسازی پوست است که در جامعه مورد استقبال زنان و مردان قرار گرفته است.ژل ها عمدتا خاصیت حجم دهی دهند یعنی علاوه بر از بین چین و چروک های صورت موجب حجم دهی و از بین رفتن فرورفتگی ها می شود. ژل ها به دو دسته دائمی و موقت دسته می شوند که ژل های موقت ماندگاری 6 الی 12 ماه دارند اما اثرات ژل های ماندگار تا یک دهه نیز باقی می ماند.

عوارض تزریق بوتاکس و تزریق ژل

اگر تزریق بوتاکس توسط پزشک متخصص انجام شود هیچ گونه عوارض برای فرد نخواهد داشت. البته بیماران باید قبل از تزریق، پزشک را در جریان سلامتی خود قرار دهند یعنی اگر به تازگی لیزر انجام داده یا به بیماری خاصی مبتلا هستند حتما مساله را با پزشک خود در میان بگذارند.

عوارض ناشی از تزریق ژل نیز به نوع ژل تزریقی بستگی دارد. برای مثال ژل های موقت از جنس پروتئین هستند بنابراین هنگام تزریق سیستم ایمنی آن را به عنوان عامل بیگانه شناسایی نمی کند و به آن واکنشی نشان نمی دهد به همین دلیل تاکنون عوارضی درباره تزریق ژل های موقت گزارش نشده است. اما گاهی ممکن است بدن نسبت به ژل های دائمی واکنش نشان دهد که این مساله باعث می شود پس از تزریق فرد دچار عفونت شود  حتی در برخی موارد احتمال می رود ژل در بدن فرد جا به جا شود.

 برای لوگیری از بروز این عوارض بهتر است قبل از تزریق ژل بیمار توسط پزشک متخصص معاینه و آزمایش های اولیه را انجام دهد. هم چنین به افراد توصیه می شود به مراکز معتبر مراجعه کنند تا قربانی کالاهای ارزان قیمت و متفرقه نشوند.

0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
ژل یا بوتاکس؛ دو راهی برای زیبایی شدن

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس