مدیریت اخبار  

چرا نوجوانان زیر 20 سال نمی‌توانند از کاشت مو طبیعی بهره ببرند؟

0 نظرات
1865
۲۰-فروردین-۱۳۹۸

چرا نوجوانان زیر 20 سال نمی‌توانند از کاشت مو طبیعی بهره ببرند؟

یکی از علل مهم ریزش مو نازک شدن مو در خط رویش است که باعث می‌شود پیشانی فرد بلندتر دیده شود برخی از افراد بر این باور غلط هستند که ریزش مو فقط زمانی که پا به سن می‌گذارند، شروع می‌شود ولی باید بدانید که این امر ممکن است در سن بلوغ یعنی 16 الی 20 سالگی نیز اتفاق افتد. دلایل اصلی این اتفاق ‌شوک‌آور این است که احتمال دارد، نوجوانان زیر 20 سال از دکلره و رنگ موهای غیرمجاز استفاده کرده باشند و یا در دفعات فراوان برای حالت دادن موهای خود از وسایل و مواد حالت دهنده استفاده کرده باشند.

گرمای حاصل از اتوهای مو یا سشوار که به صورت مداوم و با فاصله بسیار نزدیک به مو وارد می‌شود نیز باعث می‌شود تا موهای آسیب ببیند و ممکن است نوجوان از مدل دم اسبی یا انواع بافت برای زیبایی موهای خود استفاده کند که این امر نیز باعث می‌شود، موها کشیده و نازک شوند و فرد دچار ریزش مو شود.

ریزش‌های مداوم مو باعث می‌شود تا فرد احساس کند که دیگر جذابیتی برای اطرافیان خود ندارد و در آستانه طاسی قرار گرفته است. اولین قدم برای درمان، این است که به پزشک متخصص مراجعه کنید تا این مسئله به طور ریشه‌ای درمان شود و از درمان خودسرانه خودداری کنید؛ زیرا ممکن است نتیجه معکوس روی موهای شما داشته باشد.

اولین قدم برای درمان، انجام آزمایش خون است تا دلیل ریزش موهای به طور کامل مشخص شود معمولاً دلایل اصلی مشکل ریزش موی در سنین نوجوانی و شروع جوانی ریشه وراثتی دارد اما برخی ممکن است بر اثر رشد جسمی دچار کمبود ویتامین ‌شوند که در این موارد پزشک با تجویز مکمل‌های غذایی و رژیم‌های غذایی مناسب مانع ریزش مو می‌شود.

دلایلی که نوجوانان زیر 20 سال نباید از روش کاشت موی طبیعی استفاده کنند

  1. ممکن است ریزش مو در نوجوانان گذرا باشد و بعد از مدت کوتاه به طور کامل این عارضه کنترل شود.
  2. ممکن است بعد از کاشت مو و ورود به دوره جوانی موها بر اثر سایر دلایل از جمله استرس دچار ریزش شود.
  3. فرم و چهره افراد با بالا رفتن سن تغییر می‌کند و ممکن است در آینده فرم کاشت مو، مناسب فرم و چهره نباشد.

 

 

متخصصان معمولاً برای جوانان زیر 20 سال داروهای تقویتی مانند ماینوکسیدیل و یا رژیم‌های غذایی مناسب پیشنهاد می‌دهند تا ریزش مو کنترل شود.

 

0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
چرا نوجوانان زیر 20 سال نمی‌توانند از کاشت مو طبیعی بهره ببرند؟

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس