مدیریت اخبار  

تاریخچه لایه برداری پوست و فواید آن

0 نظرات
3168
۲۹-مرداد-۱۳۹۶

تاریخچه لایه برداری پوست

از زمانهای گذشته جلو گیری از روند  پیرشدن پوست از طریق حفظ و نگهداری جوانی و سلامت پوست یکی از دغددغه های فکری بشر بوده است. چرا  که پوست اولین جایی است که مورد قضاوت دیگران قرار می گیرد. سابقه استفاده از اسید های زیبایی و استفاده از شیرحمام (اسید لاکتیک) توسط کلوپانراویا استفاده رومیان از وان شراب به اعصار گذشته باز می گردد. استفاده از مواد سوزاننده در پاپیروس بدست آمده از3500سال پیش از مبداء تاریخ مصر نقل شده است. ولی نخستین اقدام عملی به دهه1870و زمان Unonباز می گردد که خمیری تهیه کرد که از آن به منظور لایه برداری پوست استفاده می شد. در اواخر دهه 30در ایالات متحده«آنتوانت لاگاس» اقدام به پیلینگ با فنل کرد. وی از روش پدرش که پزشکی فرانسوی بود برای بهبود اسکار های ناشی از جراحات جنگ پیروی می کرد.

 

فواید لایه برداری در عصر حاضر

در عصر حاضر و با پیشرفت زندگی صنعتی و آلودگی های محیطی و از همه مهمتر نازک شدن رو به ازدیاد لایه اوزون که خود نقش بسزایی در فیلتر طیف سوء اشعه ماوراء بنفش خورشیدی بازی می کند و پوس انسان در این میان از همه اعضاء آدمی در دسترس تر و آسیب پذیرتر است، نیاز مبرمی به حفاظت از  این عوامل مضر زیست محیطی دارد. از عوارض سوء تابش اشعه فرابنفش می توان به بدخیمی های پوستی، لکه های پوستی، کک و مک، تلانژکتازی، کراتوزهای آفتابی، تغییر رنگ پوست و ایجاد چین و چروک در پوست اشاره نمود. برای درمان پوستهای آسیب دیده مجموعه ای از روشها به نام پیلینگ صورت می گیرد که موجب تصحیح بسیاری از مشکلات در اپیدرم و یا درم می شود.

0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
فواید لایه برداری

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس