رفع مشکلات یائسگی با لیزر واژن

به نازک شدن، خشک شدن والتهاب دیواره های واژن در نتیجه کمبود استروژن آتروفی واژن یا واژینیت آتروفیک گفته می شود که عمدتا این علائم پس از یائسگی در زنان بروز می یابد به طوریکه می توان گفت حدود نیمی از زنان پس از یائسگی با این علائم‌دست و پنجه نرم می کنند.

آتروفی در برخی زنانی که تحت درمان سرطان بودند و یا دچار یائسگی زودرس شده اند نیز بروز می یابد. از آنجایی که علائم آتروفی در کیفیت زندگی و ارتباط جنسی زنان تاثیر سوء می گذارد درمان آن حائز اهمیت است که یکی از نتیجه بخش ترین درمان آتروفی لیزر مونالیزا تاچ است.

آتروفی علاوه بر علائم جسمی می تواند علائم‌ روحی منفی نیز برای زنان به همراه داشته باشد بنابراین می توان گفت آتروفی موجب خشکی و خارش واژن، زخن دهانه واژن، درد واژن، احساس سوزش دهانه واژن، تحریک واژن، مقاربت دردناک، اختلال در رابطه جنسی، افسردگی و ... شود.

تمامی این علائم در بیماران بروز نمی یابد یعنی افراد ممکن است دچار یک یا چند علامت فوق شوند بنابراین زنان به خصوص پس از یائسگی باید این علائم را جدی تلقی کنند.

نتایج برخی مطالعات نشان می دهد احتمال بروز آتروفی در زنانی زایمان دشوار داشته اند یا به مدت طولانی قرص ضددبارداری مصرف کرده اند، وجود دارد.

علت بروز آتروفی

آتروفی در پی تغییرات هورمونی همراه با یائسگی یا علائم آن بروز می یابد. بنابراین عواملی مانند جراحی برداشتن تخمدان، یائسگی زورس و اجباری، شیمی درمانی، پرتو درمانی و ... موجب بروز علائم‌ فوق و آتروفی می شود.

درمان‌آتروفی

اولین گام‌ برای درمان آتروفی اصلاح سبک زندگی بیمار است و در مراحل بعد داروهای موضعی و هورمونی برای بیمار توصیه می شود. اگر بیمار در مراحل اولیه طبق دستور پزشک عمل کند بهبود می یابد.  اما اگر درمان های جایگزینی هورمونی برای فردی پاسخگو نباشد پزشکان لیزرمونالیزا تاچ را توصیه می کنند.

لیزر مونالیزا تاچ

لیزر مونالیرا تاچ یا لیزر واژن با فعال کردن فیبروبلاست های غشا مخاطی واژن موجب تحریک تولید کلاژن می شود. این دستگاه جزو پیشرفته ترین دزمان غیرتهاجمی است.

فواید لیزر مونالیزا تاچ

لیزر مونالیزا تاچ موجب انتقال آب و مواد مغذی به مویرگ های واژن می شود که‌ این امر در رفع خشکی، سوزش و خارش واژن تاثیر بسزایی دارد.

علاوه بر این لیزر مونالیزا تاچ میزان ترشح واژن را افزایش می دهد. هر چه ترشحات واژن افزایش یابد خشکی واژن برطرف می شود.

نتیجه حاصل از لیزر واژن

بیماران ۳۰ روز پس از لیزر بهبودی را احساس خواهند کرد. در واقع پس از این مدت ساختار واژنوقوی تز می شود و خاصیت ارتجاعی و جذب آب آن نیز افزایش می یابد.

عوارض لیزر مونالیزا تاچ

خوشبختانه تاکنون هیچ عارضه ای در خصوص استفاده از این لیزر گزارش نشده است.

# لیزر واژن   #آتروفی  #آتروفی واژن  #یائسگی  #علائم یائسگی  #خشکی ولژن  #مقاربت دردناک  #دهانه واژن   #قرص ضد بارداری  #سرطان  #شیمی درمانی  #پرتودرمانی  #واژن  #لیزر مونالیزا تاچ

رفع مشکلات یائسگی با لیزر واژن