۰۴-آبان-۱۳۹۶

تکرار تجربه حس جوانی با بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی به معنای ساختن و بازسازی پلک است که برای رفع پف پلک، حذف چربی تجمع یافته، درمان افتادگی پلک و ترمیم مشکلات ساختمانی پشت پلک کاربرد دارد. افراد متقاضی برای انجام جراحی بلفاروپلاستی باید از نظر فیزیکی سالم باشند، تحت معاینه دقیق بیماری های چشم قرار بگیرند و حداقل به مدت 2 هفته قبل از جراحی از استعمال دخانیات خودداری کند و 24 ساعت قبل از جراحی از داروهای انعقاد کننده خون مانند آسپرین تحت هیچ شرایطی مصرف نکنند.

لزوم معاینه چشم قبل از بلفاروپلاستی

قبل از جراحی بلفاروپلاستی به لحاظ کاهش احتمال بروز عوارض جراحی بیمار باید از نظر خشکی چشم، بیماری های قلبی، دیابت، سابقه پارگی پرده شبکیه، بیماری های تیروئید و آب سیاه مورد معاینه قرار بگیرند و در صورت داشتن زمینه بیماری  خاص حتما این مساله را با پزشک خود در میان بگذارد.

عوارض خفیف پس از بلفاروپلاستی

پس از جراحی بلفاروپلاستی احتمال بروز عوارضی مانند دو بینی، تاری دید، تورم پلک، عدم تقارن محل برش، جوش های سفید کوچک در محل بخیه و ... وجود دارد که این علائم گذراست و در مدت کوتاهی بهبود می یابد اما اگر مدت بروز علائم به طول انجامید بیمار باید این مساله را به پزشک خود اطلاع دهد و از مشورت های علمی و تخصصی برای رفع علائم بهره مند شود.

نکاتی برای کاهش دوره نقاهت

به بیماران توصیه می شود پس از جراحی بلفاروپلاستی برای تسریع دوره بهبودی هنگام خواب سر خود را در حالت عمودی و رو به بالا قرار دهند، به مدت 2 روز پس از جراحی برای کاهش تورم از کمپرس آب سرد استفاده کنند، مایعات به مقدار فراوان مورد استفاده قرار دهند، از لنزهای تماسی برای مدتی به شدت خودداری کنند و کارهای سنگین انجام ندهند.

جراحی بلفاروپلاستی

جراحی بلفاروپلاستی تحت بی حسی موضعی انجام می شود و بیمار طی جراحی هیچ گونه دردی احساس نخواهد کرد.

#بلفاروپلاستی   #افتادگی پلک   #پف پلک   #جراحی پلک   #زیبایی پلک   #بازسازی پلک   #خشکی چشم  #لنزهای تماسی