مدیریت اخبار  

​ورزش بعد از جراحی چاقی مفید است.

0 نظرات
2893
۱۳-اردیبهشت-۱۳۹۴

به گزارش ایسنا، مطالعات جدید نشان داده است انجام ورزش با شدت متوسط بعد از انجام عمل جراحی چاقی فوایدی برای سلامتی این بیماران دارد. انجام ورزش در این شرایط فوایدی از جلمه کاهش وزن برای این بیماران دارد و احتمال دیابت نوع دو را کاهش میدهد. ورزش سوخت و ساز گلوکز و کارایی قلبی – عروقی را در این بیماران افزایش میدهد.

مدیر این تحقیقات میگوید: این اولین مطالعاتی است که تاثیر ورزش بر حساسیت انسولین و کارایی قلبی – عروقی را بعد از عمل جراحی چاقی نشان میدهد.

نتایج این تحقیقات در مجله "تحقیقات بالینی" منتشر شده است. در این مطالعات دو گروه از کسانی که اخیرا عمل جراحی چاقی انجام داده بودند مورد بررسی قرار گرفتند. گروه اول تنها در یک دوره آموزشی بعد از عمل جراحی شرکت کردند و گروه دوم هم در یک برنامه آموزشی و هم در یک برنامه ورزشی بعد از عمل شرکت کردند.

گروه دوم 120 دقیقه ورزش در هفته انجام دادند. این گروه از نظر حساسیت انسولین، سوخت و ساز گلوکز پیشرفتهای زیادی داشتند. پایین بودن حساسیت انسولین و سوخت و ساز ضعف گلوکز باعث ایجاد دیابت نوع دو میشود.

توانایی اکسیژن رسانی به عضلات در این افراد افزایش مییابد. افزایش توانایی قلبی – عروقی باعث کاهش احتمال ابتدا به سرطان ریه، حمله قلبی و دیابت و غیره میشود. انجام ورزشهای هوازی برای این بیماران امکان پذیر است. در تحقیقات آینده محققان در صدد هستند تا بهترین ورزش و بهترین برنامه ورزشی برای این افراد رامشخص کنند.

0.0
آخرین ویرایش: دوشنبه ۰۵ تیر ۱۳۹۶ ۱۶:۵۱
اخبار مشابه:
استارت آپ کم‌خونی کم‌غذایی

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس