مدیریت اخبار  

کدامیک از زنان چاق بهتر لاغر می شوند؟

0 نظرات
2889
۰۷-اردیبهشت-۱۳۹۴
در دانشگاه کپنهاگ ، به تعدادی از خانم های چاق ، رژیم کم چربی و پرکربوهیدرات دادند. آزمایش نشان داد خانم هایی که میزان دی هیدروتستوسترون در خونشان از همه بالاتر بود، بهتر از بقیه لاغر شدند و طی دو سال و نیم بعد هم، وزنشان بیشتر نشد.
هورمون زنانه، استروژن نام دارد که موجب افزایش ذخیره چربی در سینه ها ، ران ها و باسن می شود. هورمون مردانه که تستوسترون نام دارد موجب سوختن چربی ها و تبدیل آنها به انرژی و از طرف دیگر موجب رشد عضلات می گردد.
به طور طبیعی در بدن همه خانم ها ، کمی هورمون مردانه وجود دارد، ولی خانم های چاقی که میزان هورمون مردانه در خونشان کم است، دارای چربی بیشتر و عضلات کمتری نسبت به بقیه خانم ها با هورمون مردانه ی زیاد، هستند .
خانم ها، اصولا” کمتر از مردان فعالیت و ورزش می کنند، از این رو انرژی کمتری هم مصرف می کنند. از طرفی خانم هایی که هورمون مردانه ی بیشتری دارند، فعال تر بوده و انرژی بیشتری می سوزانند.
اگر شما خانم چاقی هستید و تمایل به کاهش وزن دارید، بهتر است از پزشکتان بخواهید برایتان یک آزمایش خون برای تعیین میزان دی هیدرو تستوسترون بنویسد. اگر سطح این هورمون درخون شما پایین بود، برای کاهش وزن باید تلاش بیشتری بکنید و یک برنامه ورزشی را شروع کنید. به طور جدی مصرف مواد غذایی کم فیبر مثل گوشت ، مرغ ،  لبنیات ، نان و برنج را کاهش دهید و این مواد را فقط در حد رفع نیاز جسمی تان مصرف کنید. از طرف دیگر مصرف میوه، سبزی، غلات سبوس دار و حبوبات را افزایش دهید.
هم اکنون !  تجویز هورمون های مردانه به زنان ، برای محکم شدن اسکلت بدن و افزایش تمایلات جنسی انجام می شود، ولی در مورد تجویز هورمون مردانه برای کاهش وزن ، اطلاع درست و مستدلی در دست نیست.
0.0
آخرین ویرایش: دوشنبه ۰۵ تیر ۱۳۹۶ ۱۶:۴۸
اخبار مشابه:
استارت آپ تست مصاحبه اختصاصی مصاحبه داخلی پند کسب و کار

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس