مدیریت اخبار  

نکات طلایی پس از جراحی زیبایی پلک

0 نظرات
941
۱۴-مرداد-۱۳۹۷

نکات طلایی پس از جراحی زیبایی پلک

بیماران پس از جراحی زیبایی پلک همانند تمام جراحی ها نیازمند رعایت مراقبت های خاص و سپری کردن دوران نقاهن هستند. دوران نقاهت در افراد مختلف براساس نوع پوست، شدت جراحی و ... با یکدیگر متفاوت است اما باید به خاطر داشت مراقبت پس از جراحی و سپری کردن دوران نقاهت تاثیر بسزایی در نتیجه جراحی پلک دارد بنابراین بیماران باید طبق دستور پزشک عمل کنند.

تاری دید در دوران نقاهت

جراحی پلک معمولا در شرایط خاص با یک شب بستری در بیمارستان پس از جراحی انجام می شود و یا ممکن است نیازی به بستری نباشد که تشخیص این موضوع با جراح و متخصص است. بعد از جراحی ممکن است اطراف پلک ها قرمز و خشکی بخیه ها باعث سوزش در چشم و اطراف چشم شود که پزشک برای رفع سوزش پمادی را تجویز می کند که ممکن است استفاده از آن پماد باعث تاری دید در فرد شود این تاری دید در زمان استفاده از پماد طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

دوران نقاهت پس از جراحی پلک

دوران نقاهت پس از جراحی پلک برای هر فردی متفاوت بوده و به نوع جراحی، حجم جراحی، شرایط بدنی و پوستی فرد بستگی دارد و نمی توان به طور دقیق این زمان را تعیین کرد به طور کلی معمولا بعد از یک هفته بیمارهر روز شاهد تغییر و بهبودی شرایط جراحی خواهد بود.

معمولا در جراحی زیبایی پلک فوقانی و تحتانی بیمار سوزش و درد بسیاری را باید تحمل کند که پزشک برای تسکین درد بیمار مٌسکن تجویز می کند و بیمار باید برای جلوگیری از سوزش و خشکی بخیه ها مدام از پماد که پزشک تجویز کرده استفاده کند. معمولا چرب نگهداشتن بخیه ها از سوزش چشم جلوگیری می کند. هم چنین بیماران می توانند برای جلوگیری از تورم به مدت 2 روز پس از جراحی از کمپرس سرد استفاده کنند.

بیمار بعد از گذشت یک هفته می تواند به فعالیت روزانه خود مانند مطالعه، استفاده موبایل و رایانه، تماشای تلویزیون و ...ادامه دهد. بیماران هم چنین می توانند در هفته اول پس از جراحی با بالا نگه داشتن سر از تورم و کبودی اطراف چشم جلوگیری کنند یا مانع شدت بروز آن شوند.

توصیه می شود بیمار بعد از جراحی به علت حساس شدن چشم و پلک به مدت یک ماه در معرض نور آفتاب قرار نگیرد و تا حد امکان از عینک آفتابی استفاده کند و به مدت یک ماه از انجام فعالیت هایی که موجب افزایش فشار چشم می شود مانند خم شدن، بلند کردن اجسان سنگین، مصرف مواد عذایی شور و ... خودداری کند. هم چنین به بیمار توصیه می شود فعالیت فیزیکی خود را با مشورت پزشک آغاز کند.

بیمار باید در دوران نقاهن به گونه ای سر بر بالشت بگذارد که سر ثابت باشد و ترجیحا از چشم بند استفاده شود که برای این منظور توصیه می شود بیمار به جای بالشت از فوم های طبیعی استفاده کند.

بیمار به مدت 2 هفته باید برای پیشگیری از ابتلا به عفونت و جذب سریع بخیه از از حضور در اماکن عمومی خودداری کند و پس از این مدت در تردد خود را ادامه دهد. ممکن است محل بخیه ها جوش های سفید کوچکی ایجاد شود که به مرور زمان از بین می رود و نیازی به درمان نیست. جراحی پلک معمولا در چند لایه انجام می شود که برای بهبود لایه ها زمان نیاز است و ممکن است در طول زمان بهبودی پلک ها خشک شود که برای بهبودی آن بهتر است از پماد ویتامین E و قطره اشک مصنوعی استفاده شود.

 

افراد جهت  کسب اطلاعات بیشتر در زمینه «جراحی پلک» می توانند با شماره های زیر تماس حاصل فرمایند .

شماره های تماس :

021-26761832

09217005356

09217005358

 

هم چنین شماعزیزان از طریق کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام می توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه  کسب کنید.

 

0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
نکات طلایی پس از جراحی زیبایی پلک

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس