۱۴-تیر-۱۳۹۷

نکات طلایی برای داشتن بینی زبیا پس از جراحی

افرادی که تمایل به انجام یا کاندید جراحی زیبایی بینی هستند باید قبل از جراحی در خصوص مراقبت های پس از جراحی اطلاعات کامل داشته باشد که در این متن به تعدادی نکات مهم اشاره شده است.

-قبل از شروع جراحی زیبایی بهتر است راه های ارتباطی خود با پزشک را چک کنید تا اگر پس از جراحی دچار علائمی مانند  خونریزی، تهوع، استفراغ مکرر، اسهال، تنگی نفس، درد شدید در ناحیه جراحی شده، تپش قلب و...  شدید حتما مساله را با پزشک خود در میان بگذارید.

-بهتر است قبل و بعد از جراحی به هیچ عنوان از الکل استفاده نکنید؛ زیرا الکل روی رگ ها اثر می گذارد و موجب گشاد شدن آن می شود که این امر احتمال خونریزی و تورم بینی را افزایش می دهد. هم چنین مشروبات الکی به دلیل ادرار آور بودن موجب از دست رفتن حجم مایعات بدن می شود.

-به خاطر استفاده از داروهای بیهوشی در جراحی زیبایی بینی ممکن است بعد از جراحی بدن به  دارو واکنش نشان دهد و باعث تهوع و درد شدید در بیماران شود که این امر می تواند  موجب افزاش فشار خون و در نتیجه بروز خونریزی شود که برای جلوگیری از این اتفاق، بیمار باید تحت نظر پزشک پس از جراحی مُسکن مصرف کند.

-بهتر است برای جلو گیری از خونریزی و بد فرم شدن بینی یک هفته بیمار موقع استراحت از چند بالش نرم استفاده کند تا سرش کمی بالاتر از بدنش قرار گیرد.

-برای جلوگیری از تورم و کبودی دور چشم و بینی بیما رباید طی 72 ساعت آتی در زمان بیداری از کمپرس یخ استفاده کند.

-برای کاهش درد و بد فرم شدن بینی بهتر است بیمار بعد از جراحی 14 روز از غذا های نرم که نیازی به جویدن ندارد استفاده کند.

-معمولا بعد از جراحی 3 الی 4  روز ترشحاتی از بینی خارج می شود که اگر رنگ این ترشحات روشن باشد حتما باید پزشک را در جریان قرار دهید واگر فقط ترشح ساده و بدون خون و بو باشد بهتر است پانسمان زیر بینی که پزشک بعد از اتمام جراحی  برای جذب ترشحات زیر بینی قرار داده است را هر 5ساعت یکبار عوض کنید زیرا پانسمان آلوده باعث عفونت می شود.

-بعد از عمل جراحی زیبایی بینی می توان با نشستن روی صندلی و قرار دادن سر از عقب روی روشویی به راحتی استحمام کرد.

-بهتر است برای  جلوگیری از خشک شدن محل جراحی و عفونت با یک گوش پاکن محل جراحی را با سرم شستشو تمیز کرد و از پمادهایی که جراح تجویز کرده است استفاده کرد .

-پوست بینی  بعد از جراحی بسیار حساس می شود بنابراین بهتر است 2 هفته بعد از جراحی به هیچ عنوان فشار و یا ضربه ای به بینی وارد نشود و اگر مشکل بینایی دارید و باید عینک استفاده کنید بهتر است با یک چسب تکیه گاه روی پیشانی برای عینک درست کنید تا فشار واره باعث برهم ریختن فرم بینی ویا ایجاد درد و تورم در اطراف جراحی نشود.

-می توان بعد از 1ماه به آرامی شروع به انجام ورزش های سبک کرد .

-به خاطر حساس شدن پوست بینی بهتر است تا 3ماه از قرار گیری در مقابل نور شدید آفتاب که باعث سوختن پوست می شوذ، جلوگیری کرد.

-ممکن است بعد از جراحی حدودا 2هفته لب بالا بی حس و یا سوزن سوزن شود که کاملا طبیعی بوده و اصلا به لب بالا  دست نزنید و به پزشک جراح خود اعتماد کنید و تا 4ماه منتظر تغییرات و بهتر شدن هر روزه بینی باشید .