مدیریت اخبار  

مسایلی که پیش از پروتز سینه باید بدانید

0 نظرات
1207
۰۳-تیر-۱۳۹۷

مسایلی که پیش از پروتز سینه باید بدانید

پروتز یا اندام مصنوعی  یک اندام جایگزین است که به جای اندام از دست ‌رفته مورد استفاده قرار می گیرد. در گذشته پروتزها صرفا کاربرد درمانی داشتند برای مثال فردی به دلیل نقص مادرزادی، تصادف، برخی بیماری ها و ... یکی از اعضای بدن خود مانند دست و یا پا را از دست می داد و برای درمان آن از پروتز استفاده می شد اما امروزه استفاده از پروتز بسیار گسترش یافته به گونه ای که برای اعمال زیبایی نیز به کار می رود. برای مثال وقتی فردی از کوچک بودن، دفرمه و ... عضوی مانند سینه و باسن رنج می برد به کمک جراحی می توان برای وی پروتز کارگذاری کرد.

امروزه استفاده از پروتز برای ترمیم حالت و اندازه سینه به یکی از رایج ترین اعمال و مصارف پروتز تبدیل شده است. پروتز ها انواع مختلفی دارد که بر اساس جنس و مواد پرکننده، شکل و میزان برجستگی و اندازه به دسته بندی می شود.

مواد پرکننده

پروتزهای سینه از نظر مواد پرکننده به دو دسته پروتزهای سالینی یا آب نمکی و پروتزهای سیلیکونی تقسیم بندی می شود. همانگونه که از نام پروتز سالینی یا آب نمکی پیداست درون آن از نمک  استریل پر شده است. کارگذاری این پروتز ها نیازمند دقت و ظرافت بسیار بالایی است زیرا اگر پوسته آن پاره شود محتوای پروتز تخلیه می شود.

اما پروتزهای سیلیکونی با ژل سیلیکون پر شده است. پروتزهای سیلیکونی شباهت بسیاری به بافت طبیعی سینه دارد. اگر پروتزهای سیلیکونی دچار آسیب شود محتویات داخل آن داخل پوسته باقی می ماند و یا در فضایی که پروتز قرار دارد وارد می شود در واقع همانند پروتزهای سالینی تخلیه نمی شود این مساله اگر چه در مواردی جزو مزایای این نوع پروتز محسوب می شود اما معایبی نیز دارد زیرا برای مثال اگر دیواره آن دچار پارگی شود تشخیص آن بسیار سخت خواهد بود به همین دلیل به افرادی که برای ترمیم سینه از این نوع پروتز استفاده کرده اند توصیه می شود در فواصل زمانی معین برای بررسی پروتز به پزشک مراجعه کنند.

شکل پروتز

پروتزهای سینه به لحاظ شکل نیز به دو دسته گرد و قطره اشکی تقسیم می شود که هر یک طرفداران مخصوص به خود را دارد. پروتزهای گرد برای سینه ظاهری پر را ایجاد می کند اما پروتز های قطره اشکی فقط در انتهای سینه و محل قرار گیری پروتز تغییر ظاهر ایجاد می کند. پروتزهای قطره اشکی و گرد دارای اندازه های متفاوتی از جمله پروتز با برجستگی کم، متوسط و زیاد دسته بندی می شود. البته یک دسته با برجستگی بسیار زیاد نیز وجود دارد که به جز موارد نادر پزشکان استفاده از آن را توصیه نمی کنند.

انتخاب نوع، اندازه و شکل پروتز باید بر اساس تشخیص پزشک انجام شود. پزشک با بررسی وضعیت سلامتی بیمار، نیاز و خواسته بیمار نوع پروتز، شکل و اندازه آن را تعیین می کند.

سطح پروتز

پروتز سینه دارای سطح صاف یا زبر دسته بندی می شود.

افرادی که برای ترمیم حالت، اندازه و ... سینه کاندید برای جراحی پروتز سینه می شوند باید در فواصل زمانی معین به پزشک مراجعه و وضعیت پروتز درون بدن را بررسی کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
مسایلی که پیش از پروتز سینه باید بدانید

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس