مدیریت اخبار  

انتخاب نوع بیهوشی برای جراحی بینی

0 نظرات
2415
۱۰-مرداد-۱۳۹۶

اگر قصد انجام جراحی بینی را دارید بهتر است  درباره ی گزینه های انتخابی بیهوشی فکر کنید . اکثر روش های جراحی بینی بیش از یک  ساعت و برخی از آنها ممکن است چند ساعت طول بکشد. در طول این مدت شما باید آرام و بدون درد نگه داشته شوید و این همان کاری است که بیهوشی انجام می دهد.

جراحی بینی می تواند در عمق های مختلفی از بیهوشی انجام شود از جمله :

  1. بی حسی موضعی
  2. آرام بخش وریدی
  3. و بیهوشی عمومی

هر کدام از موارد مزایا و مضراتی دارد مانند تنوع در قیمت ، میزان هوشیاری ، میزان امنیت و عوارض جانبی. از آنجایی که جراحی بینی یک نوع جراحی انتخابی و غیر اورژانسی می باشد ، قبل از عمل، تست هایی برای تعیین مناسب ترین نوع بیهوشی انجام می شود.

انواع بیهوشی : موضعی ، منطقه ای یا عمومی

بیهوشی می تواند موضعی ،منطقه ای یا عمومی باشد . در بیهوشی موضعی فقط یک ناحیه ی کوچک بی حس می شود که این فرآیند با تزریق یک بی حس کننده ی موضعی انجام می شود. در بی حسی منطقه ای یک منطقه از بدن شما بی حس می شود که این فرآیند نیز با تزریق یک بی حس کننده انجام می شود. در بیهوشی عمومی شما ممکن است تسکین یافته یا به طور کامل هوشیاری خود را از دست بدهید.

کدام نوع بیهوشی مناسب است ؟

جراحی بینی معمولا یا با بی حسی موضعی به علاوه داروهای آرام بخش و یا با بیهوشی عمومی انجام می شود. جراح شما باید در این مورد به شما یک حق انتخاب بدهد اما بعضی از شرایط ممکن است مانع انتخاب شما شود یا جراح شما ممکن است دلیل واضحی برای ترجیح خود داشته باشد. به عنوان یک قاعده ی کلی ، اگر بینی شما فقط نیاز به یک تغییر شکل کوچک دارد ، شما احتمالا می توانید بی حسی موضعی داشته باشید. اگر بینی شما نیاز به یک جراحی پیچیده تری داشته باشد شما احتمالا نیاز به بیهوشی عمومی خواهید داشت.

 

بیهوشی موضعی چگونه انجام می شود؟

این نوع بیهوشی معمولا در عمل های سرپایی استفاده می شود و به یک ناحیه ی خاص از بدن شما محدود می شود. دکتر شما یک داروی بی حس کننده به بافت های بینی شما تزریق می کند  و به وسیله ی تزریق دارویی درون رگهایتان شما را آرام می کند این کار باعث می شود شما سست شوید ولی به طور کامل به خواب نمی روید.

بیهوشی عمومی چگونه انجام می شود؟

در این نوع از بیهوشی شما ماده ی بیهوش کننده را از طریق استنشاق کردن یا ازطریق رگ های وریدی دریافت می کنید – یک لوله ی کوچک در درون رگ دست ، گردن یا قفسه ی سینه شما قرار می گیرد. بیهوشی عمومی کل بدن شما را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث حالت موقتی از بیهوشی می شود . بیهوشی عمومی نیاز به یک لوله تنفس دارد .

آیا ممکن است در هنگام بیهوشی بیدار شوم ؟

اگر برای جراحی بینی از بی حسی موضعی استفاده کرده اید همان طور که قبلا گفته شد شما یک داروی بی حس کننده دریافت خواهید کرد که شما را ریلکس و آرام نگه می دارد. ممکن است شما کاملا به خواب بروید. آرام بخش نیز می تواند از طریق یک سیاهرگ در بازوی شما تزریق شود یا ممکن است یک قرص به شما داده شود.حتی اگر شما در طول عمل جراحی بیدار باشید و یا کمی از هوشیاری خود را بدست بیاورید کاملا آرام و راحت هستید و دردی احساس نخواهید کرد . هنگامی که شما کاملا آرام و راحت هستید جراح به شما یک بی حس کننده ی موضعی مانند لیدوکائین تزریق خواهد کرد . ممکن است به شما دارویی مانند اپی نفرین تزریق کند که باعث می شود رگ های خونی منقبض شده و خونریزی کمتری داشته باشید. احساس تزریق این داروها مانند احساس تزریق هر نوع داروی دیگر می باشد . شما یک نیش برای چند ثانیه احساس خواهید کرد و سپس آن ناحیه شروع به بی حس شدن می کند. شما معمولا چندین تزریق دیگر در اطراف بینی خود هم دریافت خواهید کرد.

بی هوشی عمومی نیز به وسیله ی یک ماده ی بی هوش کننده که جلوی بینی شما گرفته می شود یا از طریق تزریق انجام می شود . شما در طول عمل جراحی بی هوش خواهید بود و پس از آن بیدار خواهید شد .

آیا من باید قبل از جراحی ناشتا باشم؟

اغلب به شما گفته می شود که در نیمه شب قبل از عمل جراحی چیزی نخورید و صبح روز جراحی نیز از طریق دهان چیزی نخورید. اگر می  خواهید دارویی در صبح روز جراحی مصرف کنید حتما اول با دکترتان صحبت کنید و آن را تنها با چند جرعه آب میل کنید.

 

خطرات و عوارض بیهوشی

بیهوشی بسیار امن و مطمئن است به خصوص وقتی توسط یک متخصص بیهوشی یا پرستار متخصص بیهوشی انجام می شود. اما امن بودن به این معنی نیست که هیچ خطری وجود ندارد. افرادی بوده اند که به شدت مجروح شده یا حتی در هنگام بیهوشی فوت کرده اند حتی زمانی همه چیز به درستی انجام شده و هیچ نوع بیماری شناخته شده ای از قبل وجود نداشته است.

بیشترین مشکلات جدی در بیهوشی ، به بیهوشی عمومی مربوط می شوند. اما مشکلات می تواند در همه ی انواع بیهوشی از جمله بی حسی موضعی همراه با آرام بخش رخ دهد . شما ممکن است به داروهای استفاده شده در بیهوشی حساسیت داشته باشید حتی اگر در گذشته یک بیهوشی با خیال راحت پشت سر گذاشته باشید . شما ممکن است یک لارنگواسپاسم یا برونکواسپاسم را ایجاد کنید.(اسپاسم از نای و گلو است که می تواند تنفس شما را مسدود کند) ، شما ممکن است استفراغ کنید و مقداری از آن را به بیرون بریزید یا حتی ممکن است آسیبی ناشی از لوله تنفس داشته باشید . همچنین ممکن است از یک حمله ی قلبی و اختلال در ضربان طبیعی قلب خود رنج ببرید.

بیشتر این خطرات بسیار کوچک هستند و خیلی از آنها بعید است که اتفاق بیفتد مگر این که شما پیش زمینه ی بیماری قلبی یا مشکل تنفسی داشته باشید. دیگر مشکلات اساسی از قبیل کبد و یا بیماری کلیوی می تواند با بیهوشی تداخل پیدا کند و احتمال به وجود آمدن یک رویداد نامطلوب را بالا ببرد. افراد سیگاری بیشتر از افراد دیگر مستعد ابتلا به این مشکلات می باشند.

با این حال اکثر افرادی که با هر کدام از روش های بیهوشی تحت عمل جراحی قرار می گیرند با مشکل مواجه نمی شوند. اجازه ندهید ترس از یک خطر کوچک که از یک فکر اشتباه ناشی شده است شما را دلسرد کند . فقط کافی است که با این نوع خطرات آشنا باشید.

0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
جراحی بینی

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس