مدیریت اخبار  

درمان جای زخم؛ از درمان دارویی تا جراحی

0 نظرات
5936
۲۰-شهریور-۱۳۹۶

درمان جای زخم؛ از درمان دارویی تا جراحی

 آیا جای زخم قابل درمان است؟

اصولا افراد به دنباب آکنه، جراحی، سوختگی، آسیب به پوست و ... دچار زخم روی پوست می‌شوند که گاه ممکن است زخم بهبود یابد اما جای آن روی پوست باقی بماند که این امر ظاهری نازیبا را برای فرد ایجاد می‌کند اما باید گفت این اختلال به راحتی و طی یک روش غیرجراحی و به کمک لیزر قابل درمان است به گونه‌ای که جای زخم کاملا از بین می‌رود.

درمان جای زخم نتیجه دائمی خواهد داشت؟

پزشکان ما در کلینیک سعادت آباد که زیر نظر مستقیم دکتر میثم ضرغامی مشغول به فعالیت هستند درمان جای زخم به کمک لیزر را برای مراجعه کنندگان تضمین می‌کنند به گونه‌ای که فرد بعد از لیزر می‌تواند از داشتن پوست زیبا و شفاف بهره‌مند شود.

آیا درمان جای زخم به عوامل محیطی و ژنتیکی وابسته است؟

بله، درمان جای زخم با لیزر به عواملی از قبیل محل زخم، سن، ژنتیک، جنسیت، رنگ پوست، نوع فعالیت و شغل، ویژگی‌های پوستی و ... بستگی دارد که تشخیص این موارد و تضمین نتیجه حاصل از آن بر عهده پرشک متخصص است.

 

روش‌های درمان اسکار چیست؟

در مرحله اول فرد می‌تواند با مراجعه به پزشک و استفاده از پماد‌ و یا ژل‌های ضد اسکار موجب بهبود و شفافیت پوست خود شوند معمولا این داروهای برای اسکارهایی تجویز می‌شود که صدماتی زیاد به بافت پوست وارد نکرده باشد زیرا اگر محل زخم دچار خارش و حساسیت شود فرد باید داروهای قوی‌تری مورد استفاده قرار دهد که مصرف این داروها بدون مشورت با پزشک توصیه نمی‌شود.

 

آیا لیزر یا نوردرمانی برای درمان محل اسکار موثر است؟

لیزر یا نور درمانی با هدف قرار دادن عروق خونی موجود در بافت اضافی اسکار، قرمزی اسکار را کاهش می‌دهد و بیشتر برای برخی از اسکارهای فرورفته، جراحی لیزری، برای صاف کردن سطح اسکار استفاده می شود. این روش شامل استفاده از لیزر برای زدودن لایه سطحی پوست و تحریک کلاژن در لایه های عمیق تر می باشد

 

آیا گوشت‌هایی اضافی که گاهی بر اثر زخم ایجاد می‌شود قابل درمان است؟

زخم‌های که موجب ایجاد گوشت اضافه می‌شود به دو دسته اسکار کلوئیدی و هایپرتروفیک دسته بندی می‌شود که دسته اول بزرگ و پخش شونده است و دسته دوم معمولا کوچک هستند که اینها با تزریق آستروئیدی قابل درمان است.

اسکارهای فرورفته که ظاهری ناخوشایند ایجاد می‌کند نیز قابل درمان است؟

تمام اسکارها قابل درمان است اما باید از روش‌های مختلفی استفاده کرد که انتخاب روش بر عهده پزشک است که بریا اسکارهای فرورفته پزشکان کلینیک سعادت آباد  تزریق کلاژن و ژل را پیشنهاد می‌کنند که البته برای حصول نتیجه دلخواه بعد از تزریق فرد باید مراقبت‌های لازم از پوست را انجام دهد.

آیا از تزریق چربی برای درمان اسکار استفاده می‌شود؟

بله، تزریق چربی یکی از روش‌های مورد تایید برای اسکارهایی است که پوست را دچار فرورفتگی کرده است. در این روش از شکم، باسن و یا هر قسمتی از بدن فرد که چربی اضافی داشته باشد مقداری چربی برداشت و پس از فرآوری در پوست فرد تزریق می‌شود.

آیا روش طبیعی برای رفع اسکار وجود دارد؟

میکرونیدلینگ یک روش بی‌خطر و طبیعی است که موجب بازسازی و ترمیم پوست می‌شود که البته کمی برای فرد آزار دهنده است و ممکن است برای چند روز ظاهری نازیبا را برای فرد ایجاد کند اما در مدت کوتاهی بهبود می‌یابد.

در چه مواردی رفع اسکار نیاز به جراحی دارد؟

جراحی زمانی برای فرد انجام می‌شود که روش‌های دارویی و جراحی‌های غیرتهاجمی فوق پاسخگو نباشد که در این صورت برای فرد تکنیک‌های مانند پیوند پوست انجام می‌شود.

0.0
آخرین ویرایش: دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ ۱۲:۰۱
اخبار مشابه:
درمان جای زخم؛ از درمان دارویی تا جراحی

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس