مدیریت اخبار  

اثرات ژنتیکی تغییر چرخه نور و تاریکی

0 نظرات
2786
۰۶-اردیبهشت-۱۳۹۵

اثرات ژنتیکی تغییر چرخه نور و تاریکی

حیوانات و انسان، به طول چرخه نور و تاریکی که در شبانه روز در معرض آن می باشند حساس هستند.

اختلال در چرخه طبیعی توسط شیفت کاری و یا قرار گرفتن در معرض نور در طول دوره نرمال تاریکی می تواند منجر به مشکلات سلامتی نظیر اختلال دریادگیری وحافظه گردد. تحقیق اخیر اثر تغییر سیکل از ۲۴ ساعت به ۲۲ ساعت نور٬دورهای تاریکی بر روی موش آزمایشگاهی نشان میدهد.

 

اثرات شامل تغییرات در بین صدها ژن است که در هستهsuperchiasmatic  مغز قرار دارند که مرکزتنظیم ساعات شبانه روزی بدن است. تغییرات درمتیلاسیون DNA دربیش از ۱۰۰۰ منطقه از DNA اتفاق می افتد که با تغییردر چرخه نور نیز مشاهده شده است.

از جمله ژن های تحت تاثیر میتوان از per۲وcry۱ نام برد .  تغییرات در متیلاسیون با تغییر در رونویسی در ارتباط است. با درمان حیوانات با یک مهار کننده متیلاسیونDNA اثرات تغییرچرخه نور در رفتار حیوانات کاهش میابد. بنابراین تغییرات در متیلاسیونDNA درپروموتر یا بدنه ژن میتواند عامل بخشی از اثرات تغییر سیکل روشنایی وتاریکی برعملکردهای فیزیولوژیک باشد .

 

گرد آورنده بخش عینك سازی و اپتومتری كلینیك سعادت آباد .

0.0
آخرین ویرایش: دوشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۲۰:۱۲
اخبار مشابه:
نوشابه انرژی‌زا پیکرتراشی،لیپوماتیک،کلینیک ،زیبایی، سعادت اباد

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس