مدیریت اخبار  

لیزر مونالیزا تاچ راهی برای پایان عوارض یائسگی

لیزر مونالیزا تاچ راهی برای پایان عوارض یائسگی

یائسگی با تغییراتی در سیستم مجاری ادراری و بروز علائمی مانند سوزش ادرار، گُر گرفتگی و ... همراه است. تغییرات ایجاد شده در سیستم مجاری ادراری موجب بروز تکرر، بی‌اختیاری، خشکی، سوزش و خارش واژن می‌شود و فرد مکرر در معرض خطر ابتلا به عفونت دستگاه تناسلی قرار می‌گیرد.

دلایل مشکلات ادراری بعد از یائسگی

در دوران یائسگی میزان ترشح هورمون استروژن کاهش می‌یابد و این امر موجب تحلیل بافت داخلی مجاری ادرار و واژن می‌شود. هم‌چنین کاهش سطح استروژن باعث ضعیف شدن مثانه و مجرای ادرار و در نتیجه عدم توانایی فرد برای نگه‌داری ادرار و آسیب پذیر شدن محیط واژن نسبت به عفونت و رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها می‌شود.

هم‌چنین یائسگی منجر افتادگی اندام‌های داخل لگن در زنان می‌شو که این مساله موجب افزایش فضار به عضلات کف لگن و بروز مشکلات ادراری می‌شود.

مشکلات ادراری بعد از یائسگی

یائسگی هم‌چنین موجب بروز آتروفی دستگاه ادراری و تناسبی می‌شود که این امر زنان را در معرض بی‌اختیاری ادرار، افزایش دفعات ادرار، احساس فوریت شدید برای ادرار، بیدار شدن مکرر از خواب به دلیل احساس ادرار و ... قرار می‌دهد.

آتروفی واژن با علائمی مانند کاهش حجم بافت داخلی واژن، احساس خشکی، سوزش و خارش در واژن، درد در هنگام مقاربت جنسی، خونریزی واژن، ابتلا به عفونت‌های ادراری مکرر و ... همراه است.

درمان مشکلات ادراری پس از یائسگی

عمده مشکلات ادراری پس از یائسگی به دنبال کاهش هورمون استروژن بروز می‌یابد بنابراین عمدتا پزشکان برای درمان هورمون درمانی را تجویز می‌کنند. هورمون درمانی ممکن است بر تمام علائم یائسگی از جمله آتروفی دستگاه ادراری و تناسلی تاثیر چندانی نداشته باشد  اما عمدتا عوارض ادراری یائسگی را بهبود می‌بخشد. از این رو پزشکان امروزه برای درمان آتروفی دستگاه ادراری و تناسلی از لیزر مونالیزا تاج استفاده می‌کنند.

هم‌چنین روش‌هایی مانند هورمون درمانی برای زنانی که به دلیل سرطان تحت شیمی درمانی و پرتو درمانی قرار گرفته‌‌اند توصیه نمی‌شود و این افراد باید برای درمان تحت لیزر قرار بگیرند.

لیزر مونالیزا تاچ  در بهبود عوارض یائسگی

روش مونالیزا تاچ  بدون جراحی واژن و به صورت سرپایی انجام می‌شود و هر جلسه آن حدود 5 دقیقه به طول می‌انجامد. در این روش ابتدا پروب دستگاه به آرامی ‌در کانال واژینال قرار داده می‌شود و سپس پرتوهای لیزر CO2 به دیواره‌ واژن تابانده می‌شود.

#لیزرمونالیزا تاچ  #یائسگی   #آتروفی واژن   #آتروفی دستگاه ادراری   #مقاربت دردناک 

0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
لیزر مونالیزا تاچ راهی برای پایان عوارض یائسگی

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس