جوانسازی و لایه‌برداری پوست صورت با لیزر اربیوم

لیزر اربیوم یکی از راه‌های درمان تجمع رنگدانه‌های پوستی، جای جوش و زخم، چروک، ضایعه‌های پوستی و غده‌های چربی روی بینی است. عمق نفوذ لیزر اربیوم بسیار سطحی است و انرژی به محض تماس با سطح پوست، توسط آب پوست جذب می‌شود و در نتیجه انرژی گرمایی بسیار پایینی به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ می‌کند.

کاربرد لیزر اربیوم

این نوع لیزر برای درمان جای تمام زخم و جوش‌ها، ضایعات پوستی و به طور کلی جوانسازی پوست کاربرد دارد.

ممنوعیت لیزر اربیوم

لیزر اربیوم در دوران بارداری و شیردهی و افراد دارای پوست تیره توصیه نمی‌شود. هم‌چنین باید گفت این لیزر برای درمان گوشت‌های اضافی روی پوست کاربرد ندارد.

ضرورت انجام مشاوره

افراد متقاضی باید قبل از انجام لیزر حتما برای مشاوره و بررسی شرایط، علت‌های زمینه‌ای، سابقه بیماری خاص، نوع پوست و ... مورد بررسی قرار بگیرد و توصیه‌های لازم قبل از لیزر را برای حصول یک نتیجه مناسب دریافت کنند.

اقدامات قبل از لیزر اربیوم

بیماران یک ساعت قبل از لیزر باید از داروهای بی‌حسی موضعی که توسط پزشک توصیه شده استفاده کنند و پس از لیزر نیز به دلیل اینکه احتمال التهاب پوستی وجود دارد، افراد باید طبق دستور پزشک از پماد‌های محافظت کننده پوست استفاده کنند.

عوارض لیزر اربیوم

پس از لیزر ممکن است فرد دچار التهاب، تورم، پوسته پوسته شدن پوست و ... شود که این عوارض حدود یک تا دو هفته به طول می‌انجامد. هم‌چنین استفاده از این لیزر احتمال بروز عفونت تبخالی و باکتریایی را به همراه دارد که پزشکان برای پیشگیری از این احتمال باید داروهای پیشگیری کننده را به بیمار توصیه کنند. نتایج این لیزر در سفیدان پوستان بیشتر از افراد سبزه است به همین دلیل گاه ممکن است این لیزر در افراد دارای پوست تیره موجب تغییر رنگدانه‌های پوستی شود به همین دلیل پزشکان این لیزر را در افراد دارای پوست تیره توصیه نمی‌کنند.

#جوانسازی صورت  #لیزر اربیوم  #کاهش چروک صورت  #درمان غده‌های چربی  #رفع رنگدانه‌های پوستی   #لیزر

جوانسازی و لایه‌برداری پوست صورت با لیزر اربیوم