۰۳-آبان-۱۳۹۶

برنزه‌ها با مشورت پزشک لیزر کنند

لیزر یکی از ایمن‌ترین راه‌های از بردن موهای زائد است که طی آن به افراد توصیه می‌شود پس از انجام لیزر از قرار گرفتن در معرض نورخورشید و اشعه برای برنزه کردن پوست پرهیز کنند؛ زیرا احتمال سوختگی پوست افزایش می‌یابد.

به افرادی که قصد انجام لیزر را دارند توصیه می‌شود از گرفتن حمام آفتاب و سولاریوم خودداری کنند. برخی افراد برای فرار از این مانع قبل از لیزر برای برنزه کردن پوست اقدام می‌کنند که این امر نیز می‌تواند سلامت پوست آنها را تهدید کند. در مواردی که پزشک تشخیص دهد فردی که دارای پوست برنزه است، می‌تواند لیزر انجام دهد باید لیزر با درجه بسیار پایین و قدرت کم برای وی انجام شود؛ زیرا در این صورت احتمال سوختگی کاهش می‌یابد.

در برخی موارد افراد دارای پوست برنزه ممکن است پس از لیزر دچار علائم سوختگی شوند که به‌ آنها توصیه می‌شود به کمک کمپرس سرد، سطح پوست خود را مرطوب نگه‌دارند.

به دلیل اینکه انجام لیزر پس از سولاریوم و حمام آفتاب احتمال خشکی پوست را افزایش می‌دهد، در مواردی ممکن است فرد دچار علائم پوستی مانند تاول، پوسته شدن، تورم، التهاب و ...  شود که در این موارد به فرد توصیه می‌شود حتما به پزشک خود مراجعه و به طور مداوم از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از دو رنگ شدن پوست استفاده کند.

#لیزر   #سولاریوم   #حمام آفتاب   #سوختگی پوست  #برنزه   #موهای زائد   #لیزر موهای زائد   #پوست