چشیدن لذت جوانی در میانسالی با فراکشنال RF

پیری پوست و ظاهر شدن علائم پیری روی پوست امری انکارناپذیر است، در واقع افراد با افزایش سن به مرور زمان علائمی مانند چین و چروک، شل شدن پوست و ... را مشاهده خواهند کرد که البته سن بروز این علائم بر حسب سبک زندگی افراد و نحوه مراقبت از پوست بسیار متفاوت است. امروزه بر خلاف گذشته افراد دیگر ناچار به تحمل آثار پیری روی پوست خود نیستند و می‌توانند به کمک تکنولوژی‌های روز از شر این علائم رها شوند و جوانی خود را بازیابند.

فراکشنال RF یکی از روش‌های جوانسازی پوست و بازیابی جوانی است که امروزه به دلیل مزایای بسیاری که دارد به شدت مورد استقبال افراد قرار گرفته است. طی درمان با فراکشنال RF سوزن‌های بسیار ظریفی وارد پوست و امواج رادیویی مبادله می‌شود که همین امر موجب ایجاد گرما و تحریک کلاژن‌سازی می‌شود.

حفظ سلامت پوست در فراکشنال RF

برخی افراد بر این باور هستند که با انجام فراکشنال RF و وارد شدن سوزن‌ها به لایه درم پوست دچار مشکلات پوستی می‌شوند و تمام بافت‌های پوست دچار آسیب می‌شود، اما این در حالیست که در فراکشنال RF تمام قسمت‌های پوست در معرض حرارت و فرو رفتن سوزن قرار نمی‌گیرد و صرفاً قسمت‌هایی که باید تحت درمان قرار گیرد توسط حرارت ایجاد شده برای کلاژن سازی تحریک می‌شوند.

کاربردهای فراکشنال RF

مهم‌ترین کاربرد فراکشنال RF در درمان و رفع شلی پوست و سفت کردن پوست است در واقع افراد به کمک این تکنولوژی می‌توان بدون نیاز به جراحی لیفتینگ پوست انجام دهند، اما این تکنولوژی کاربردهای دیگری نیز دارد که به تعدادی از آن اشاره شده است.

* درمان چروک‌های پوستی

افرادی که از چروک‌های پوستی به خصوص در نقاط حساس بدن مانند دور چشم رنج می‌برند می‌توانند به کمک فراکشنال RF از شر این چین و چروک‌ها به راحتی و با کم‌ترین عارضه رها شوند.

*لیفتینگ پوست

همانگونه که مطرح شد یکی از مهم‌ترین کاربردهای فراکشنال RF سفت کردن پوست است، افراد می‌توانند بدون نیاز به انجام جراحی و تحمل عوارض آن پوست نقاط مختلف بدن مانند گردن را که دارای پوستی بسیار نازک است لیفت کنند.

*درمان منافذ باز پوست و تنظیم چربی پوست

افرادی که دچار ترشح بیش از حد چربی در سطح پوست خود شده‌اند و یا از منافذ باز پوستی رنج می‌برند می‌توانند به کمک فراکشنال RF مشکل خود را برای همیشه برطرف کنند.

*درمان آکنه

جوش و یا آکنه یک عارضه شایع پوستی است که هنگام بروز افراد را به شدت درگیر خود می‌کند افرادی که دچار جوش می‌شوند حتی جوش‌های چرکی و سرسیاه می‌توانند به کمک فراکشنال RF مشکل خود را برطرف کنند.

*درمان اسکار یا جای جوش

افرادی که دچار اسکار یا جای جوش روی پوست خود هستند همواره به دنبال روشی می‌باشند که برای همیشه آن را درمان کنند که البته تکنولوژی‌های بسیاری برای درمان اسکار و یا جای جوش ابداع شده است اما تمام این تکنولوژی‌ها برای تمام افراد به خصوص افراد دارای پوست سبزه مناسب نیست این در حالیست که تمام افراد به خصوص افراد دارای پوست سبزه می‌توانند به فراکشنال RF اسکار و یا جای جوش خود را برطرف کنند و جوانی خود را بازیابند.

*کاهش تعریق‌های پوستی

افرادی که در ناحیه زیر بغل و کف دست دچار تعریق بیش از حد می‌شوند می‌توانند طی چند جلسه لیزر درمانی توسط فراکشنال RF مشکل خود را برای همیشه برطرف کنند.

*درمان ترک‌های پوستی

تحمل ترک‌های پوستی برای تمام افراد به خصوص زنان بسیار دردناک و رنج‌آور است این در حالیست که افراد با انجام چند جلسه لیزر درمانی توسط فراکشنال RF می‌توانند به رنج خود پایان دهند.

تعداد جلسات درمان به کمک فراکشنال RF

تعداد جلسات درمان بر حسب شرایط جسمانی بیمار، نوع پوست بیمار، علت مراجعه برای درمان، عمق مشکلات پوستی و ... در افراد مختلف متفاوت است اما به طور میانگین افراد برای جوانسازی پوست بین 5 تا 6 جلسه لیزر درمانی نیاز دارند که البته انجام هر جلسه با فاصله زمانی یک ماهه باید انجام شود. بیماران باید آگاه باشند نه تنها بیمار طی جلسات لیزر درمانی هیچ گونه دردی را احساس نخواهد کرد بلکه پس از اتمام جلسات دچار زخم و پوسته‌ریزی هم نخواهد شد.

محدودیت سنی انجام فراکشنال RF

فراکشنال RF بدون محدودیت سنی برای افراد انجام می‌شود. افراد به خاطر داشته باشند برای رفع مشکلات و عارضه‌های پوست می‌توانند به محض مشاهده و مقاومت مشکل و یا عارضه به درمان برای انجام لیزر درمانی مراجعه کنند، اما برای جوانسازی و لیفتینگ پوست بهتر است بعد از 18 سالگی برای درمان مراجعه کنند.

قابل تنظیم بودن عمق نفوذ سوزن فراکشنال RF به پوست

زمانیکه که جراحان و پزشکان به بیماران لیزر درمانی توسط فراکشنال RF را پیشنهاد می‌کنند برخی افراد نسبت به عمق نفوذ سوزن به سطح پوستشان دچار استرس و نگرانی می‌شوند این در حالیست که میزان عمق نفوذ سوزن‌های این دستگاه کاملاً قابل تنظیم است و پزشک بر این امر مسلط است، برای مثال پزشک هنگام انجام جلسات لیزر درمانی برای استفاده از لیزر در نواحی دور چشم عمق نفوذ را کاهش و در مناطق دیگر که دارای پوستی ضخیم‌تر است میزان عمق نفوذ را افزایش می‌دهد. قابل تنظیم بودن عمق نفوذ سوزن‌های فراکشنال RF علاوه براینکه میزان عوارض احتمالی پس از درمان را به شدت کاهش داده است موجب شده تا پزشکان به راحتی سلول‌ها و بافت‌های آسیب‌دیده را به راحتی مورد هدف قرار دهند.

موارد منع استفاده از فراکشنال RF

-          دوران بارداری و شیردهی

-          افرادی که به بیماری‌های عفونی و قارچی مبتلا هستند

-          افرادی که به تومورهای بدخیم مبتلا هستند

-          افرادی که سابقه ابتلا به کلوئید یا گوشت اضافه دارند

-          افرادی که به بیماری‌های انعقادی خون مبتلا هستند

-          افرادی که دچار فشار خون کنترل نشده هستند

-          افراد دیابتیک

-          افراد مبتلا به بیماری‌های سیستم ایمنی

-          افرادی که از باطری قلب استفاده می‌کنند

-          افرادی که به بیماری‌های التهابی پوست مبتلا هستند

اقداماتی که قبل از آغاز جلسات لیزر درمانی باید انجام شود

تمام اقداماتی که باید توسط بیمار قبل از آغاز درمان توسط بیمار رعایت شود در جلسه مشاوره به بیماران ارائه می‌شود اما بیماران باید به طور کلی موارد زیر را رعایت کنند.

-          افراد به مدت 14 روز قبل از آغاز درمان در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرند و از سولاریوم استفاده نکنند

-          افراد به مدت 30 روز قبل از درمان از استعمال مواد دخانی و مصرف مشروبات الکی به شدت بپرهیزند

-          افراد باید 30 روز قبل از درمان از لایه‌برداری پوست و انجام اعمالی مانند تزریق ژل و ... خودداری کنند

-          با مشورت پزشک داروهای خود را مصرف کنند

اقداماتی که باید بعد از جلسات لیزر درمانی رعایت شود

-          مصرف مکرر و منظم کرم ضد آفتاب لازم و ضروری است

-          از ماساژ و دستکاری محل درمان به شدت باید اجتناب شود

-          به مدت یک هفته پس از درمان هنگام شستشو نباید از مواد شوینده استفاده کرد

-          استفاده از شوینده‌ها باید طبق دستور پزشک و در مدت معین شده انجام شود

-          به مدت یک هفته نباید از سونا و استخر استفاده کرد

-          تا 2 ماه پس از درمان نباید از سولاریوم برای تغییر رنگ پوست استفاده نمود

عوارض احتمالی فراکشنال RF

فراکشنال RF جزو درمان‌های غیرتهاجمی است بنابراین عوارض وسیع و جبران‌ناپذیری به همراه ندارد اما ممکن است پس از اتمام جلسات بیماران دچار کمی التهاب، تورم، قرمزی و. شوند که تمام این عوارض گذراست و نیاز به مداخلات درمانی ندارد. اگر بیماران پس از درمان دچار درد، التهابات شدید و عوارض شدیدی شدند باید سریعاً با پزشک خود تماس حاصل نمایند.

تفاوت فراکشنال RF با میکرونیدلینک

سوزن‌هایی که در فراکشنال RF و میکرونیدلینگ استفاده می‌شود موجب تحریک کلاژن سازی پوست می‌شود، اما در این میان تفاوت‌های وجود دارد که بهتر است بیماران در این خصوص اطلاعات کامل داشته باشند و در انتخاب روش درمان به دلیل شباهت‌های اندکی (استفاده سوزن) که وجود دارد دچار اشتباه نشوند. در میکرونیدلینک سوزن‌ها به صورت نامنظم و بدون هیچ گونه تبادل موجی در سطح پوست استفاده می‌شوند اما در RF فراکشنال سوزن‌ها به صورت منظم در سطح پوست وارد و امواجی تبادل می‌شود که همین امر موجب ایجاد گرما و تسریع روند کلاژن سازی می‌گردد.

علائمی همانند التهاب و قرمزی پس از RF فراکشنال به سرعت بهبود می‌یابد اما در میکرونیدلینگ اینگونه نیست و ممکن است علائم تا یک هفته ماندگار باشد. علاوه بر این افراد طی جلسات RF هیچ گونه درد و ناراحتی احساس نخواهند کرد و نیاز به استفاده از بی‌حسی نخواهند داشت اما طی جلسات میکرونیدلینگ بیمار درد اندک و گاه شدیدی را احساس خواهد کرد.

تفاوت فراکشنال RF با لیزر فراکشنال CO2

هر دو لیزر در جوانسازی پوست و رفع عارضه و مشکلات پوستی کاربرد دارد اما کاربرد و تأثیر فراکشنال RF در درمان و کاهش اسکارهای فرو رفته و جوش‌های فعال بیش‌تر است. البته در برخی بیماران هر دو روش باید به صورت ترکیبی انجام شود.

ماندگاری درمان پس از اتمام جلسات لیزر درمانی

در ابتدا بیماران باید آگاه باشند که علائم بهبودی حدود 3 هفته پس از اولین جلسه مشهود خواهد شد که البته ممکن است بهبودی حاصل شده رضایت آن‌ها را در پی نداشته باشد؛ زیرا بهبودی تقریبا پس از 3 ماه به طور کامل رویت خواهد شد. ماندگاری نتایج حاصل از درمان به شدت به سبک زندگی بیمار، نحوه مراقبت از پوست و عارضه درمان شده بستگی دارد اما نتایج حاصل از درمان بین 1 الی 3 سال ماندگار است و پس از آن نیاز به انجام مجدد لیزر دارد.

مدت زمان هر جلسه درمان

مدت زمان انجام هر جلسه لیزر به نوع پوست بیمار، علت درمان و ... بستگی دارد اما به صورت میانگین انجام هر جلسه لیزر با RF فراکشنال 15 تا 30 دقیقه به طول می‌انجامد.

آخرین ویرایش: -/-
فراکشنال RF درمان آکنه

درباره کلینیک سعادت آباد

کلینیک سعادت آباد فعالیت خود را از سال 1383 به عنوان مرکز جراحی محدود آغاز کرد. در سال 1388 مدیران این مجموعه بر آن شدند تا با مبنا قرار دادن استانداردهای جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورندکه یکی از کاملترین و مجهزترین مراکز پزشکی ایران و خاورمیانه باشد. برای رسیدن به این منظور مدیریت و کارشناسان این مجموعه بررسی دقیقی بر نحوه خدمات رسانی مراکز درمانی داخلی و خارجی انجام دادند. در نهایت پس از تحقیق و شناخت نقاط قوت و ضعف سیستم های درمانی مختلف، کلینیک سعادت آباد با روش های نوین علمی و با محوریت ارتقاء کیفیت درمان و بهره گیری از فن آوری ITفعالیت خود را آغاز کرد.